Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

Kolej w powiecie malborskim - Pogorzała Wieś - kolej wąskotorowa

Siostra Irena - Pon 02 Cze, 2008 18:32
Temat postu: Pogorzała Wieś - kolej wąskotorowa
Zdjęcia pozostałości torów
Milek - Wto 03 Cze, 2008 20:13

W Pogorzałej, czy w Pogorzałej Wsi (Pogorzała to następny przystanek w drodze na Mątowy).
Siostra Irena - Wto 03 Cze, 2008 20:38

W Pogorzałej
Milek - Wto 03 Cze, 2008 20:51

Mieszkałem w Pogorzałej Wsi wiele lat i nie kojarzyłem widoku, dlatego pytałem.
Dzięki za wyjaśnienie.

Siostra Irena - Wto 03 Cze, 2008 21:30

Zdjęcia z http://www.kolej.one.pl/i...4953&okno=start
mapa http://mapa.kolej.one.pl/...53.987600248015

Milek - Sro 04 Cze, 2008 16:35

Tory w dobrym stanie. Jak będziesz kiedyś przy torach zrób fotkę napisów. Na pewno pisało KRUPP i nie pamiętam czy był rok produkcji, czy jakiś napis i czy w ogóle coś jeszcze pisało.
Kösternitz - Czw 12 Cze, 2008 23:24

W Świecie Kolei nr.8/2007 Roman Witkowski w artykule Koleje Wąskotorowe na
Żuławach Wiślanych (2) str.21 tab.2 wymienia przystanki i ładownie o nazwie
Pogorzała :
18,6 km p.o.,ład. Klossowo Bahnhoff,Tannenhof -(pol) Pogorzała
21,6 km p.o.,ład.Wernersdorf,Wernersdorf Nord-(pol) Pogorzała Wieś
23,5 km ład.Wernersdorf Feld brak nazwy polskiej
24,7 km p.o brak nazwy niemieckiej (pol)Pogorzała Kolonia (od 1968 r.)
Jeżeli przeanalizujemy mapę
www.mapy.eksploracja.pl/m...wernersdorf.htm
to zauważymy jeszcze bocznicę położoną nieco za przystankiem Pogorzała Wieś w kierunku Malborka.Bocznica ta prowadziła do centrum wsi Pogorzała.Bocznica ta,
wymieniona w wykazie lini bocznicowych na str.25 miała 1,1 km i powstała 10.05.1905.
Jej zakończenie według załączonego schematu miało nazwę Wernersdorf Ort.
Wg informacji zawartych w artykule w Pogorzej musiała się znajdować lokomotywownia
Jednak dokładnie nie wiadomo w którym miejscu.
Tu wysuwam hipotezę że było to centrum wsi Pogorzała-Wernersdorf Ort.

Milek - Pią 13 Cze, 2008 11:07

Tą bocznicą jeździłem po zakupy motorem bez kasku i prawa jazdy na przełomie lat 70/80.
Mapa sugeruje że był tam przystanek , ciekawe czy towarowy, czy osobowy.

Kösternitz - Pią 13 Cze, 2008 15:31

Ładownie na niemieckich mapach są oznakowane jako L.St lub L.Pl.
Określenie Hp (Haltepunkt) odnosi się do przystanku osobowego,w tym przypadku raczej stacji.
Czy w centrum wsi Pogarzała zachował się w miejscu wskazanym na mapie jakiś budynek,który mógłby
sugerować swój kolejowy rodowód ? :?:

Milek - Pią 13 Cze, 2008 15:37

Nie mieszkam w Pogorzałej od 1988r. Wcześniej nie zwracałem ne to uwagi, a teraz nawet nie wiem czy istnieją jeszcze tory. Jest duże przwdopodobieństwo, że może jakiś ślad został.
Kösternitz - Pią 13 Cze, 2008 23:47

Po roku 1945 planowano połączenie kolei żuławskich z koleją kwidzyńską.Miało to się zrealizować poprzez
przedłużenia lini przez bocznicę w Pogorzałej,most na Nogacie aż do Gurcza.Połączenie dwóch sieci kolei
wąskotorowych przyniosłoby wymierne korzyści gospodarcze,oczywiście przy ówczesnym stopniu rozwoju
transportu drogowego.
Jednak koszty budowy mostu przez Nogat okazały się zbyt wysokie i zamiaru nie zrealizowano.
Wydłużono obiegi składów pociągów i w roku 1957 parowozownia w Pogorzałej jako jedna z wielu została
zamknięta.
Tak więc bocznica w Pogorzałej została zmarginalizowana.

Milek - Sob 14 Cze, 2008 09:45

Niesamowite informacje !!!
Most w Pogorzałej Wsi ???
Dzięki.

aman - Pon 16 Cze, 2008 08:40

Kösternitz napisał/a:
Po roku 1945 planowano połączenie kolei żuławskich z koleją kwidzyńską.Miało to się zrealizować poprzez
przedłużenia lini przez bocznicę w Pogorzałej,most na Nogacie aż do Gurcza.Połączenie dwóch sieci kolei
wąskotorowych przyniosłoby wymierne korzyści gospodarcze,oczywiście przy ówczesnym stopniu rozwoju
transportu drogowego.
Jednak koszty budowy mostu przez Nogat okazały się zbyt wysokie i zamiaru nie zrealizowano.
Wydłużono obiegi składów pociągów i w roku 1957 parowozownia w Pogorzałej jako jedna z wielu została
zamknięta.
Tak więc bocznica w Pogorzałej została zmarginalizowana.


Czy masz może dodatkowe informacje na ten temat - znam tylko krótką notkę w Świecie Kolei nr.8/2007 Roman Witkowski w artykule Koleje Wąskotorowe na
Żuławach Wiślanych (2)??

konto_usunięte - Pon 16 Cze, 2008 09:32

tak prezentuje się linia w Kraśniewie (przed Pogorzałą W.)
Kösternitz - Pon 16 Cze, 2008 17:06

Jeżeli chodzi o przedłużenie linii z Pogorzałej do Gurcza to faktycznie wzmianka jest tylko w Świecie Kolei
nr.8.W książce Pokropińskiego nic na ten temat nie ma.

Kösternitz - Wto 17 Cze, 2008 22:34

Bogdan Pokropiński w książce "Koleje wąskotorowe Polski Północnej" przedstawia schemat stacji Pogorzała
Wieś.Widać na nim trzy tory - jeden szlakowy i dwa bocznicowe.Przy torze szlakowym znajduje się jednokrawędziowy peron.Oprócz tego na stacji znajduje się poczekalnia dla podróżnych i studnia dla
parowozów.
Nie wiadomo jednak jakiego to okresu dotyczy.
Autor również wspomina o parowozowni pomocniczej,nie przedstawiając jej lokalizacji.

Milek - Sro 18 Cze, 2008 18:00

Autor być może pisał o głównej stacji, którą zaznaczyłem na mapie.Jeszcze w latach 90-tych bya niewielka stacyjka dla kilku osób.Były również tory bocznicowe, pompy nie pamiętam.
W GoogleEarth nie ma śladu po przystanku.
Na jednym ze zdjęć zaznaczyłek koniec torowiska we wsi. Ja się tam prędko nie wybieram, ale jeśli ktoś by tam przejeżdżał to mógłby się rozejrzeć jak to dziś wygląda.

Kösternitz - Sro 18 Cze, 2008 20:19

napioo napisał/a:
tak prezentuje się linia w Kraśniewie (przed Pogorzałą W.)

Co prawda odchodzimy z tematu,ale czy ktoś ma fotkę z odgałęzienia lini do Miłoradza ?

Hagedorn - Sro 18 Cze, 2008 21:00

Kösternitz napisał/a:
czy ktoś ma fotkę z odgałęzienia lini do Miłoradza ?

zaznacz mi to na mapie, a niewykluczone, że dostaniesz taką fotkę w weekend ;-)

Milek - Sro 18 Cze, 2008 21:12

To jest 200-300m. od miejsca zrobienia fotografii prze Napioo. Skręcić w prawo za budynkiem na zdjęciu i torami. (stary plac buraczany).
Kösternitz - Czw 19 Cze, 2008 21:29

Hagedorn napisał/a:
Kösternitz napisał/a:
czy ktoś ma fotkę z odgałęzienia lini do Miłoradza ?

zaznacz mi to na mapie, a niewykluczone, że dostaniesz taką fotkę w weekend ;-)

Dzięki serdeczne.Jeżeli będziesz ją miał to wgraj do nowego wątku - Kolej w Miłoradzu. :-)

Milek - Pon 07 Lip, 2008 15:31

Historyczna szyna
Przy okazji szykowania ogrodzenia, tak by pies nie mógł zwiedzać całew wsi bez naszej wiedzy, trafiłem na interesujący kawał żelastwa. Okazało się, że to odcinek szyny kolejki wąskotorowej. Samo to nie jest ciekawe, bardziej interesujące były wytłoczone z boku nazwa producenta i data powstania: „KRUPP 1900″.

www.horodecki.net/2004/11/05/historyczna_szyna/
Taki napis był na każdej szynie przynajmniej na odcinku Kraśniewo-Pogorzała Wieś, rok budowy mógł być inny.

Milek - Pon 07 Lip, 2008 15:37

Oznaczenia hut i dat wytopu szyn węskotorówek
www.srodawlkp.org/pliki/swpm_h3bis.html

Milek - Sro 09 Lip, 2008 14:38

Niemiecka strona o kolei wąskotorowej na Żuławach. Dużo zdjęć z początku wieku i późniejszych.
Patriotycznie wklejam stacje w Pogorzałej Wsi widok w kierunku Kałdowa. Stacja wygląda na drewnianą, póżniej była murowana. Zdjęcie musi być starsze niż 1974rok.
źródło: www.museumseisenbahn.de/d...forschungen.pdf

Hamburger - Sob 26 Lip, 2008 20:55

Ogladajac te zdjecia przypomina mi sie rok 1973. Wlasnie odbywalem w Tczewie jakies nudne praktyki zawodowe wiec pewnego dnia postanowilem sie z nich "urwac", przejsc na druga strone Wisly i zobaczyc co na waskich torach slychac. A tu wlasnie Px48 - 1773 manewrowal po stacji Lisewo Wask. i przygotowywal sie do wyjazdu na szlak. W koncu maszyna dobrala wode, maszynista naoliwil wszystkie punkty smarne i o godz. 10.40 "pelna para" ruszyl do Malborka Kaldowa. Byl to pociag mieszany towarowo-osobowy (nr 5455) i w tym dniu skladal sie z 21 wagonow towarowych, bramkardu oraz dwoch wagonow osobowych, zdaje sie typu 3Aw. Wczesniej uzgodnilem z maszynistami ze cala trase bede jechal na parowozie wiec z podziwem obserwowaem jak hen z tylu, tocza sie za nami wagony osobowe. Kilka kilometrow za Lisewem, na prostym, rownoleglym do Ostbahn odcinku wlasnie pedzil pociag osobowy do Tczewa zlozony z parowozu serii Ok1 i kilku starych boczniakow. Obsada parowozu nie zwrocila na to wiekszej uwagi - ot, staruszek z archaicznymi wagonami. Nasz pociag byl zdecydowanie nowoczesniejszy gdyz prawie caly sklad pochodzil z lat 50. ! Na przystanku Stara Wisla wysiadlo paru pasazerow, ktos tez dosiadl i pasrowoz nieco "buksujac" kolami raznie ruszyl do przodu. W miedzyczasie maszynista opowiadal mi historie budowy linii twierdzac ze musieli ja wybudowac Zydzi gdyz jest bardzo kreta, tak by dotrzec do kazdego gospodarstwa. Kazdy inny (wedlug niego), nie budowalby tylu lukow lecz na wprost. Wkrotce ukazaly sie pierwsze zabudowania wsi Konczewice i zblizalismy sie do przystanku o tej nazwie. Ze wzgledu na dlugi sznur wagonow maszynista pedzil jednak dalej i dopiero gdy bylismy juz daleko za charakterystyczna budka stacyjna zaczal hamowac tak by wagony osobowe zatrzymaly sie na przystanku. Podobnie w Bystrzu i Matowych Wielkich gdzie jednak musielismy zrobic manewry stacyjne. Kilka wagonow ladownych zostalo odczepionych,jeszcze wiecej proznych zostalo zabranych. Podobnie w Pogorzalej z ktorej wyjechalismy ze skladem prawie 30 wagonow towarowych ! Podczas ruszania parowoz skakal nieraz na szynach, szczegolnie w miejscach gdzie kladla sie bujna trawa. Rowniez hamowanie skladu przypominalo odlegla epoke gdyz na gwizd parowozu, konduktorzy hamulcowi (bylo ich zdaje mi sie 2) rozstawieni co iles tam wagonow w budkach hamulcowych, krecili pokretlem hamulcow recznych ! Tak wtoczylismy sie do Kaldowa. Podziekowalem maszynistom i pociagiem normalnotorowym udalem sie do domu. Z tej wyprawy pozostala jedna fotka ktora zamieszczam.
Siostra Irena - Sob 26 Lip, 2008 21:09

Super wspomnienia :ok:
Milek - Nie 27 Lip, 2008 00:14

Jeśli chodzi o wspomnienia to mogę dodać, że w w wieku 5-6 lat jeździłem do przychodni w Makborku, nie pamiętam do jakiej bo źle mi się kojarzyła, jakiś zabytek niedaleko Pl.Słowiańskiego. Pamiętam, że w środku wagonu kolejarz palił w piecu, a ja zbierałem od pasażerów kartonikowe bilety. Kolejka wyjeżdżała ok. godz. 6.00 z Pogorzałej Wsi Kol.
lukazs - Nie 27 Lip, 2008 09:01

Moje wspomnienia są znacznie młodsze i ograniczają się do przejazdów od babci mieszkającej w Tragaminie do Malborka. Wtedy byłem mały i pamiętałem jedynie zielone czoło i drewniane ławki - dziś wiem że to MBd1 - klasyk. Jeździł z 3Aw, a było to juz pod sam koniec życia GKD na ocinku Nowy Dwór - Malbork
Kösternitz - Pon 16 Mar, 2009 17:37

Ładownia w Pogorzałej - lewa strona.Obecności torów nie stwierdziłem.
Kösternitz - Pon 16 Mar, 2009 17:51

Prawa strona ładowni ( nie jestem pewien czy była aż tak szeroka )
Szyny kolejowe są, niestety zmieniono ich przeznaczenie.

Milek - Pon 16 Mar, 2009 17:57

Kösternitz napisał/a:
Prawa strona ładowni ( nie jestem pewien czy była aż tak szeroka )
Szyny kolejowe są, niestety zmieniono ich przeznaczenie.

Niekoniecznie. W moim domu, jak i w wielu innych budowanych po wojnie , gdy kolej wąskotorowa funkcjonowała w najlepsze, szyny używano np. do wzmocnienia nad oknami i drzwiami, te słupki mogą stać od wojny. Mój dom budowany był w 1964 roku, więc skąd szyny ? Chyba że z rozebranych niepotrzebnych fragmentów torowiska.

Kösternitz - Pon 16 Mar, 2009 18:09

Nie znalazłem na szynach żadnych odznaczeń.
Milek - Pon 16 Mar, 2009 18:13

Kösternitz napisał/a:
Nie znalazłem na szynach żadnych odznaczeń.

Tak myślałem, właśnie miałem się przyjrzeć tym słupkom. Ja miałem hektar siedliska ogrodzonego takimi niby szynami. Miały one mniejsze rozmiary, jeśli to były szyny to ewentualnie od jakiś wózków w kamieniołomach, czy kopalni, nie znam się, ale krztałt szyny był, czyli szerokie spłaszczenie z jednej, wąskie z drugiej.

Kösternitz - Pon 16 Mar, 2009 18:25

A tak wygląda ładownia w kierunku drogi.
Kösternitz - Pon 16 Mar, 2009 18:39

Milek, czy pamiętasz,w którym miejscu przebiegał tor, lub tory ?
Milek - Pon 16 Mar, 2009 18:46

Kösternitz napisał/a:
Milek, czy pamiętasz,w którym miejscu przebiegał tor, lub tory ?

Niestety nie pamiętam, po za tym jeśli chodzi o Pogorzałę (nie Pogorzała Wieś) to od przystanku prezentowanego wcześniej przeze mnie przy szosie PWieś-Miłoradz ten teren nawet wówczas był dla mnie obcy, oczywiście w kierunku Pogorzałej.

Kösternitz - Pon 16 Mar, 2009 21:20

Po wschodniej stronie terenu ładowni znajdują się dwa niewielkie budynki, jeden gospodarczy, drugi mieszkalny.
Być może miały coś wspólnego z linią kolejową przed II w.ś.

Kösternitz - Pon 16 Mar, 2009 22:27

Milek,chyba źle się wyraziłem.To jest Pogorzała Wieś - ta przy Nogacie.
Milek - Pon 16 Mar, 2009 22:31

Kösternitz napisał/a:
Milek,chyba źle się wyraziłem.To jest Pogorzała Wieś - ta przy Nogacie.

Czyli moja wioska, Na jpg2 chyba jest szczyt szkoły. Torami jeździłem motorem do samej prawie szosy w Pogorzałej, ta odnoga już dawno była nieczynna, ale była dobrze wydeptana, więc widoczna.Teraz nawet trudno mi wyobrazić, które to miejsce, ale gdybym tam był teraz to bym skojarzył, to było ponad 20 lat temu.

Kösternitz - Pon 16 Mar, 2009 22:35

Na zdjęciu ładownia w stronę drogi ,na wprost widać wał przeciwpowodziowy,po prawej mleczarnia (?)
Kösternitz - Pon 16 Mar, 2009 22:40

Czy 20 lat temu leżały tu tory ?
Milek - Pon 16 Mar, 2009 22:46

Kösternitz napisał/a:
Czy 20 lat temu leżały tu tory ?

Oczywiście, patrząc na ten pas ornej ziemi jest dość szeroki, jak przyjeżdżałem motorem bez prawka i kasku, więc prawie przy torach po prawej były jakieś budynki lub płot, bo motor opierałem o coś niemal przy samych torach, na pewno jeszcze tory były na początku lat 90-tych, a może i później na 100% były gdy mieszkałem tam do jesieni 1988r.

Kösternitz - Pon 16 Mar, 2009 22:58

Milek45 napisał/a:
Kösternitz napisał/a:
Czy 20 lat temu leżały tu tory ?

Oczywiście, patrząc na ten pas ornej ziemi jest dość szeroki, jak przyjeżdżałem motorem bez prawka i kasku, więc prawie przy torach po prawej były jakieś budynki lub płot, bo motor opierałem o coś niemal przy samych torach, na pewno jeszcze tory były na początku lat 90-tych, a może i później na 100% były gdy mieszkałem tam do jesieni 1988r.

Pytanie :czy był to jeden tor, czy więcej.
Rozumiem że tor/y położone był/y na pasie ornej ziemi od strony mleczarni, obecna droga położoną na niskim nasypie była drogą a obecny płot ze słupkami z szyn już wtedy istniał ?

Milek - Wto 17 Mar, 2009 16:28

Kösternitz napisał/a:
Milek45 napisał/a:
Kösternitz napisał/a:
Czy 20 lat temu leżały tu tory ?

Oczywiście, patrząc na ten pas ornej ziemi jest dość szeroki, jak przyjeżdżałem motorem bez prawka i kasku, więc prawie przy torach po prawej były jakieś budynki lub płot, bo motor opierałem o coś niemal przy samych torach, na pewno jeszcze tory były na początku lat 90-tych, a może i później na 100% były gdy mieszkałem tam do jesieni 1988r.

Pytanie :czy był to jeden tor, czy więcej.
Rozumiem że tor/y położone był/y na pasie ornej ziemi od strony mleczarni, obecna droga położoną na niskim nasypie była drogą a obecny płot ze słupkami z szyn już wtedy istniał ?

Po latach trudno coś kolwiek powiedzieć, tym bardziej że wtedy to mnie nie interesowało.
Tory przez cały okres wegetacyjny bły niewidoczne, po za ścieżką wyjeżdżoną przez rowery i motory z lewej strony, ale na 90 % sądzę że był tylko 1 tor, chyba że drugi był po ziemią, motor zostawiałem z prawej, więc bym musiał forsować cztery szyny co dla 13-15 letniego chłopczyka było wysiłkiem

Kösternitz - Wto 17 Mar, 2009 17:33

Chodzi mi o to, że chciałbym ustalić lokalizację parowozowni,która kiedyś istniała, jednak nie wiadomo czy
tak naprawdę w Pogorzałej czy w Pogorzałej Wsi.Jeżeli przeanalizujemy stare mapy z ówczesnego okresu
(1913 i 1939 ) to taki obiekt znajduje się na załaczonej mapce, oznaczony czerwoną strzałką.
Jest to jednak tylko hipoteza, którą usiłuję potwierdzić.
Skala mapy, jak i jej charakter nie za bardzo się nadają do pełnego rozpoznawania obiektów kolejowych.
Poza tym tory niezupełnie dochodzą do budynku - błąd skali czy też zamierzony efekt twórców mapy ?
Z widocznych na mapce budynków ocalał budynek mleczarni.
Budynek pomiędzy mleczarnią a domniemaną parowozownią również nie istnieje.
Wydaje mi się że zachował się jedynie budynek mieszkalny na prawo o parowozowni, który sfotografowałem,
ale jeszcze wtedy nie było budynku gospodarczego z którym obecnie stoi w jednym ciągu.
Być może że budynek parowozowni istniał jeszcze jakiś czas po 1945r.,może pamiętają jeszcze go najstarsi
mieszkańcy ?

Milek - Wto 17 Mar, 2009 18:19

Oprócz dwóch lub trzech budynków wszystkie są z początku XX wieku, jeśli to mapa z 1913 to mogli jeszcze nie nanieść. Starsi mieszkańcy to w dużej większości autochtoni, mówiący biegle po niemiecku (chodzi o samą wieś) wszyscy mieszkańcy kolonii to repatrianci. Musiałbyś kogoś z nich zapytać, jeszcze trochę ich żyje. Podejdź na cmentarz, tam czasem sprząta typowa miejscowa autochtonka.
Kösternitz - Wto 17 Mar, 2009 18:39

Chyba jednak to najlepsze wyjście, aby wypytać najstarszych mieszkańców.
Pozostały mi jeszcze widoczki z terenu ładowni, które wrzucam.

Milek - Czw 25 Cze, 2009 14:15

Na razie taka fotka, mom jeszcze ich kilka, niestety fotografie są bardzo małe (70x100mm z białym marginesem) więc skan 600 % niewiele pomógł, szkoda tylko, że klisze zostawiłem w Pogorzałej, mam sprzęt do zdjęć z kliszy to można by było coś uzyskać.
a więc "ciuchajka" jak mawialiśmy w dzieciństwie, miejsce to środek między Pogorzała Wsią, a Pog.W. Kol.
godz 12 +/- 10 min., towarowy w kierunku Kałdowa, na końcu doczepiony wagon osobowy. Pociąg ten wielokrotnie spóźniał się nawet po kilkadziesiąt min., ale do M-ka można było dojechać.
Fotka robiona na początku lat 80-tych.

konto_usunięte - Czw 25 Cze, 2009 17:22

Ale fajna fotka Milku :clap:

Moja wariacja z tej powyzej

Milek - Czw 25 Cze, 2009 17:28

Będzie więcej z tego tematu, drogo mnie to kosztowało, aparat kiedyś służył do robienia zdjęć ludziom, a ja nie lubiłem focić ludzi co zostało mnie do dziś, po prostu źle wyglądają na foto, chyba, że z zakoczenia.
Nieźle wyostrzyłeś :ok:

Robin Hood - Czw 25 Cze, 2009 18:42

Milek45 napisał/a:
Na razie taka fotka, mom jeszcze ich kilka, niestety fotografie są bardzo małe


Fotki super... daj następne. To że są małe nie stoi na przeszkodzie by z nich zrobić porządne większe formaty. Są odpowiednie progarmy dające mozliwość w miarę bezstratnego powiększenia np. z 70x100 mm do 140x200 mm bez efektu tzw. pixelozy. Kiedyś coiś takiego robiłem, muszę odależć ten program (niestety była to wersja 30 dniowa :cry: ) Udało mi się zrobić wydruk w 300 dpi o wielkości 50x70 cm ze zdjęcia o wymiarach 15x20cm !!!. W tym programnie prawdopodobnie zastosowany został odpowiedni algorytm mapowania sąsiadujących pixeli tak by po przetworzeniu nie było efektu rastra.

Jak odnajdę w swoim archiwum nazwę tego programu to dam znać.

Milek - Czw 25 Cze, 2009 18:52

Obawiam się, że to będzie sztuczne, małe fotki robiliśmy ze względów ekonomicznych, ale jeśli coś z tego wyjdzie to super :ok: żal tylko tych starych klisz, pamiętam do dziś gdzie leżały, ale pewnie do dziś poszły z dymem u nowego lokatora :cry:
Milek - Pią 26 Cze, 2009 09:30

Zdjęcia nie najlepszej jakości i skanowanie bezpośrednio z albumu, lokomotywy nie bardzo widoczne, ale osobówka jako tako, dziwi mnie tylko kierunek jazdy, osobówka w tą stronę jeździła o 6 rano, myślę, że zamiast towarowego wysłali.
Milek - Sob 27 Cze, 2009 21:36

Skaner mam do d..., stąd ta jakość, przed chwilą robiłem próby aparatem i wiele lepiej to wygląda, te zdjęcia powyżej robione smieną.
Milek - Wto 30 Cze, 2009 12:52

Czy gdzieś na forum jest ta lokomotywa z moich fotografii, celem bliższego przyjrzenia ?
Ja podobnej nie znalazłem :idont:

Hamburger - Wto 30 Cze, 2009 23:38

To jest Px48, patrz
http://www.tabor.wask.pl/typy.php?

Milek - Sro 01 Lip, 2009 08:41

Hamburger napisał/a:
To jest Px48, patrz
http://www.tabor.wask.pl/typy.php?

Dzięki Hamburger, podoba mi się ta lokomotywa :ok:

Milek - Sro 01 Lip, 2009 12:34

Spalinówka w tym sam miejscu i kierunku
lukazs - Sro 01 Lip, 2009 12:53

Tutaj bez problemu mozna rozpoznać MBd1 z doczepnym prawdopodobnie 3Aw.
Hagedorn - Sob 01 Sie, 2009 19:35

fotki z dzisiejszej wycieczki po okolicy - to samo miejsce co w pierwszym poście Squonk - skrzyżowanie torów z szosą do Miłoradza...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group