Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

Aktualności kolejowe - Wykopią tunel pod torami

bols - Czw 11 Gru, 2008 11:42
Temat postu: Wykopią tunel pod torami
Za Dziennikiem Bałtyckim. Mieszkańcy tzw. międzytorza w Malborku będą w przyszłości dojeżdżali do swoich domów tunelem. Decyzja już jest, ale jeszcze długa droga do realizacji. Inwestycja wiąże się z modernizacją linii kolejowej Gdynia - Warszawa.

Mieszkańcy ul. de Gaulle'a i Nowej Wsi Malborskiej, leżącej tuż za miastem, obecnie mają duże trudności z dostaniem się pieszo do swoich domów. Wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 515, biegnącej w kierunku Dzierzgonia, brakuje chodników i oświetlenia. Ich powstanie uzależnione jest właśnie od modernizacji trasy kolejowej, przecinającej jezdnię.

O sposobie wykonania nowego przejazdu przez tory rozmawiali przedstawiciele malborskiego samorządu, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku oraz biura projektowego, przygotowującego koncepcję tej inwestycji dla PKP. Propozycje były dwie: wiadukt lub tunel.

- Strony, które się spotkały, uznały, że bardziej racjonalna, lepsza, tańsza jest budowa tunelu - mówi Andrzej Rychłowski, burmistrz Malborka. - Prace trwają. Spotkanie, w którym uczestniczyliśmy, jest jednym z ostatnich, które mają zamknąć proces konsultacji i zlecenia projektu.

Na razie nie są znane terminy rozpoczęcia i zakończenia budowy. - Czeka nas rok projektu wykonawczego, a potem wszystko zależy od środków - wyjaśnia Rychłowski.

Wcześniej zapowiadano, że magistrala kolejowa ma zostać odnowiona na czas mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się za 3,5 roku.

- W 2012 roku tunel ma być przejezdny, a w 2013 roku inwestycja zakończona. W czasie Euro 2012 jeszcze nie będzie gotowy - dodaje Jerzy Skonieczny, wiceburmistrz Malborka.

Mieszkańcy Malborka wielokrotnie apelowali do Urzędu Miasta o wykonanie drogi, która będzie bezpieczna dla pieszych, zwłaszcza dzieci wracających ze szkół. Magistrat tłumaczył, że sam nie może wykonać prac, bo droga należy do Zarządu Dróg Wojewódzkich. Ten ostatni z kolei zawsze odpowiadał, że nie może poprawiać trasy, która będzie modernizowana przy okazji inwestycji kolejowej.
Wydaje się więc, że problem malborczyków z tej części miasta jeszcze kilka lat zostanie nierozwiązany. http://malbork.naszemiast...nia/934356.html

konto_usunięte - Pią 12 Gru, 2008 07:11

Ile kosztuje tunel?
Gdzie powinien być wjazd do tunelu, by zachować odpowiednie spadki i gdzie wyjazd?
To jakiś bardzo karkołomny pomysł z technicznego punktu widzenia.

Pewnie mieszkańcom wystarczyłby tymczasowy chodnik z płyt chodnikowych, tak by mogli chodzić bezpiecznie od ZGKIM do kiosku ruchu na międzytorzu. No ale... będę mieli tunel po euro 2012

piaskowiec52 - Pią 12 Gru, 2008 08:47

Azaziz napisał/a:

Pewnie mieszkańcom wystarczyłby tymczasowy chodnik z płyt chodnikowych, tak by mogli chodzić bezpiecznie od ZGKIM do kiosku ruchu na międzytorzu. No ale... będę mieli tunel po euro 2012


Pewnie tak ale sprawa jest bardziej skomplikowana.
Kole z tego co wiem będzie modernizować linię kolejową z Gdyni do Warszawy.Mają być prostowane łuki i zlikwidowane przejazdy .Cała trasa ma być bezkolizyjnie zbudowana celem zwiększenia szybkości przejazdu.Nie pamiętam w którym roku ale nawet w Malborku był włoski skład "Pendolino" który jakby badał możliwości jazdy ok 200 km/godz. Prace już się zaczęły min.w Ciechanowie i na terenie stacji Gdynia.

Ichu - Pią 12 Gru, 2008 11:09

piaskowiec52 napisał/a:
Azaziz napisał/a:

Pewnie mieszkańcom wystarczyłby tymczasowy chodnik z płyt chodnikowych, tak by mogli chodzić bezpiecznie od ZGKIM do kiosku ruchu na międzytorzu. No ale... będę mieli tunel po euro 2012


Pewnie tak ale sprawa jest bardziej skomplikowana.


Nie można ot tak sobie rzucić kilka płytek na pobocze. Na wszystko musi być opracowana stosowna dokumentacja, wybrany wykonawca itd. No i przede wszystkim muszą znaleźć się na to pieniądze w ZDW, bo do niego należy droga, ZGKiM zatem nic do tego.
Tak na chłopski rozum - wyremontujecie dom który zamierzacie wyburzyć?

konto_usunięte - Pią 12 Gru, 2008 16:55

Cytat:
Nie można ot tak sobie rzucić kilka płytek na pobocze. Na wszystko musi być opracowana stosowna dokumentacja, wybrany wykonawca itd. No i przede wszystkim muszą znaleźć się na to pieniądze w ZDW, bo do niego należy droga, ZGKiM zatem nic do tego.
Tak na chłopski rozum - wyremontujecie dom który zamierzacie wyburzyć?


To ty naprawdę nie widziałeś jak układają chodniki w Malborku w kilku miejscach z płyt chodnikowych z odzysku, chodnik na szerokość dwóch płytek, tak by ludzie nie musieli się taplać w błocie, mówimy o okresie pewnie 2-4 lat. A koszt tego jest niewielki, sami widzieliście jak robiono chodnik na Zakopiańskiej... :shock:

StormChaser - Pią 12 Gru, 2008 20:10

Ten tak zwany tunel to pewni nie to co każdy sobie myśli słysząc to określenie, bo jak długi musi być tunel pod dwoma torami? Bliżej mu pewnie będzie do przepustu pod torami niż tunelu, a czy dojazdy firm i uliczki się zmieszczą, a kogo to... Oni wiedzą lepiej.
piaskowiec52 - Pią 12 Gru, 2008 20:31

Feuchtwangen napisał/a:
Ten tak zwany tunel to pewni nie to co każdy sobie myśli słysząc to określenie, bo jak długi musi być tunel pod dwoma torami? Bliżej mu pewnie będzie do przepustu pod torami niż tunelu, a czy dojazdy firm i uliczki się zmieszczą, a kogo to... Oni wiedzą lepiej.




Nie rozumiem Twego postu.Tunel jest jakimś przepustem pod torami.Dojazy do firm też mają być zapewnione więc w czym sprawa.I jeszcze pytanie kto to są "Oni".
Dyskusja przypomina mi stare czasy."Oni" nic nie robią ale jak się wezmą to też żle.Za długo jedzie pociąg do Warszawy ale nic nie róbcie bo też żle.Quo Vadis.

adam74 - Pią 12 Gru, 2008 20:39

Dla samochodów tunel, dal pieszych kładaka. Jest kompromis? :mrgreen:
StormChaser - Pią 12 Gru, 2008 20:43

piaskowiec52 napisał/a:
Nie rozumiem Twego postu.Tunel jest jakimś przepustem pod torami.
Jednak nie, tunel to tunel - przepust jest do 3m szerokości, tak wiki pisze. No jak pomyslą dobrze i wymierzą to dobrze, czemu nie...
Byle przed wjazdem tego nie postawili


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group