Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Gdynia Wielki Kack - stacja kolejowa
Autor Wiadomość
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Nie 27 Gru, 2009 13:52   Gdynia Wielki Kack - stacja kolejowa

Niewielka, przelotowa stacja na linii Gdynia Główna - Kościerzyna. Postała w roku 1930 w trakcie budowy magistrali węglowej i przebudowy odcinka Gdynia - Kokoszki, wybudowanego nieco wcześniej, bo w 1921 roku. Posiada 3 tory główne, z których 2 znajdują się przy peronach i także 2 żeberka ochronne. Nastawnia dysponująca GWK znajduje się w środku budynku, nastawnia GWK1 w oddzielnym budynku w zachodniej części stacji.

Fotografie budynku dworca.

Budynek dworca od strony torów.jpg
Plik ściągnięto 330 raz(y) 101,24 KB

Budynek dworca od strony drogi.jpg
Plik ściągnięto 298 raz(y) 111,23 KB

Budynek dworca od strony strony zachodniej.jpg
Plik ściągnięto 403 raz(y) 137,53 KB

Budynek dworca od strony wschodniej.jpg
Plik ściągnięto 304 raz(y) 85,67 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Nie 27 Gru, 2009 13:55   

Magazyn kolejowy.

Magazyn kolejowy od strony torów.jpg
Plik ściągnięto 309 raz(y) 116,8 KB

Magazyn kolejowy od strony drogi.jpg
Plik ściągnięto 306 raz(y) 142,31 KB

Magazyn kolejowy od strony zachodniej.jpg
Plik ściągnięto 300 raz(y) 122,78 KB

Magazyn kolejowy od strony wschodniej.jpg
Plik ściągnięto 298 raz(y) 119,03 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Nie 27 Gru, 2009 13:58   

Pozostałe budynki i perony.

Magazynek kolejowy.jpg
Plik ściągnięto 395 raz(y) 146,61 KB

Szalety dworcowe.jpg
Plik ściągnięto 288 raz(y) 106,42 KB

Widok na perony w kierunku wschodnim.jpg
Plik ściągnięto 405 raz(y) 108,45 KB

Widok na perony w kierunku zachodnim.jpg
Plik ściągnięto 297 raz(y) 76,43 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sob 02 Sty, 2010 14:29   

Nastawnia wykonawcza GWK1, znajdująca się w zachodniej części stacji.

Nastawnia (1).jpg
Plik ściągnięto 342 raz(y) 84,06 KB

Nastawnia (2).jpg
Plik ściągnięto 320 raz(y) 86,46 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Wto 12 Sty, 2010 18:53   

Za widocznymi na pierwszym zdjęciu torami szlakowymi znajdowało się dawniej jezioro, zmeliorowane na początku XX wieku. Wprzypadku niedrożności urządzeń melioracyjnych jezioro przejawia tendencje do odradzania się, niestety jego istnienie zagraża linii kolejowej.

Tory szlakowe.jpg
Plik ściągnięto 301 raz(y) 85,57 KB

Żeberko ochronne - widok w kierunku południowym.jpg
Plik ściągnięto 301 raz(y) 99,29 KB

Żeberko ochronne - widok w kierunku północnym.jpg
Plik ściągnięto 297 raz(y) 108,62 KB

Żeberko ochronne - kozioł oporowy.jpg
Plik ściągnięto 385 raz(y) 103,91 KB

Droga do stacji w kierunku północnym.jpg
Plik ściągnięto 299 raz(y) 114,96 KB

 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010 10:37   

Cytat:
Jak to z pociągiem w Wielkim Kacku było

W większości polskich miast główna ulica, prowadząca do dworca, kojarzy się z koleją. Ul. Dworcowa jest w śródmieściu Gdyni i Sopotu oraz na gdańskiej Oruni. W Wielkim Kacku jest podobnie: na dworzec wiedzie ulica Nowodworcowa. Ulica Starodworcowa już nie, ale przywołuje dawne wspomnienia z kart historii wsi Wielki Kack.


Podpisany 28 czerwca 1919 r. w Wersalu traktat pokojowy przywrócił Polsce część Pomorza i niewielki, bo tylko 72-kilometrowy, dostęp do morza. Ze względów militarnych i ekonomicznych, gdyż za tranzyt przez obce terytorium trzeba było płacić cło, polskie władze zdecydowały się na budowę nowej linii kolej, która miała omijać Wolne Miasto Gdańsk.
(...)

Linia Bydgoszcz - Kościerzyna - Wielki Kack - Gdynia od 1939 r. jest linią lokalną, nie modernizowaną, więc, pomijając znikające stacje i odgałęzienia, jest dzisiaj niemal skansenem przedwojennych kolei.

Autor: Mariusz Pająk


http://www.trojmiasto.pl/...ylo-n37309.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group