Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Remonty ulic i chodników w Malborku
Autor Wiadomość
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016 21:38   

Zadziwiająca oszczędność przestrzeni, pustej przestrzeni. Zatok przystankowych to się nie dało? Za rok chodnik się rozbierze i zrobi :ilm:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017 15:43   

Udeptywanie masy bitumicznej na zimno i w deszczu - malborska innowacja :bag:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Bartosz 
Administrator



Pomógł: 27 razy
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017 20:32   

Wałowa, Kałdowo. Przejście dla pieszych przy samej kładce drewnianej, droga w tym miejscu łatana była "tysiące" razy i trwają przygotowania do kolejnego łatania bo już namalowane miejsca gdzie będzie cięty asfalt.
Napiszę że pęknięcia i falowania powiększają się naprawdę w krótkim okresie czasu.

IMG_8188.JPG
Plik ściągnięto 20954 raz(y) 94,81 KB

IMG_8190.JPG
Plik ściągnięto 20954 raz(y) 98,31 KB

IMG_8191.JPG
Plik ściągnięto 20954 raz(y) 90,56 KB

_________________
www.sklejmy.com
Zapraszam na mojego photobloga:
www.flickr.com/photos/bartoszmalbork/
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 15 Kwi, 2017 14:04   

W podobnym i gorszym stanie jest cała DK55 między Malborskiej, a Nowym Dworem, oczywiście przeładowane wywrotki ze żwirem nie mają z tym nic wspólnego.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 04 Paź, 2017 18:47   

Takie coć powstało w ważnych umysłach i dąży ku realizacji...
bip.malbork.pl
Cytat:
(...) W ramach budowy i przebudowy elementów uspokojenia ruchu i drogi rowerowej przy ul. Konopnickiej należy wykonać: Na odcinku od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Wybickiego: budowa dwukierunkowej drogi rowerowej o szer. 2,5 m. i remont istniejącego odcinka o szer. 2 m. z włączeniem go do ciągu rowerowego w ul. Wybickiego Skrzyżowanie ul. Konopnickiej z ul. Kraszewskiego – budowa skrzyżowania z wyniesioną tarczą Skrzyżowanie ul. Konopcnikiej z ul. Sucharskiego – budowa wyniesionego przejścia dla pieszych z przejazdem rowerowym oraz rozplecenie kierunków ruchu rowerowego. Montaż prefabrykowanych progów zwalniających – 3 szt., progi wykonane z gumy odpornej na UV, wymiary 1,8m. x 3,0m.
(...)
owa elementów uspokojenia ruchu w dzielnicy Piaski na terenie miasta Malborka, montaż wiat rowerowych przy ul. Żelaznej i Dworcowej w Malborku W ramach części 2 należy wykonać: A. Budowę i montaż elementów uspokojenia ruchu na ul. Chopina i Toruńskiej W ramach budowy elementów uspokojenia ruchu przy ul. Chopina i Toruńskiej należy wykonać: Budowę 3 skrzyżowań z wyniesioną tarczą: ul. Chopina-ul. Wołyńska, ul. Chopina-ul. Toruńska, ul. Toruńska-ul. Wiślana-ul. Grudziądzka. Montaż prefabrykowanych progów wyspowych: - 5 szt. (3 szt. w ul. Chopina i 2 szt. w ul. Toruńskiej), progi wykonane z gumy odpornej na UV, wymiary 1,8m. x 3,0m. Budowę jednego wyniesionego przejścia dla pieszych: skrzyżowanie ul. Chopina i Al. Wojska Polskiego
(...)
C. Montaż elementów uspokojenia ruchu na ul. Żelaznej W ramach budowy elementów uspokojenia ruchu przy ul. Żelaznej należy wykonać montaż prefabrykowanych progów zwalniających – 2 szt., progi wykonane z gumy odpornej na UV, wymiary 1,8m. x 3,0m.
(...)
Budowa i przebudowa chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych, elementów uspokojenia ruchu w dzielnicy Wielbark na terenie miasta Malborka przy ul. Kochanowskiego i Zakopiańskiej w Malborku W ramach budowy i przebudowy elementów uspokojenia ruchu i drogi rowerowej przy ul. Kochanowskiego i Zakopiańskiej należy wykonać: Odcinek A-B ciągu rowerowego i chodnika długości ok. 400 mb. z rodzieleniem ruchu rowerowego i pieszego. Scieżka rowerowa szer. 2,0 mb., chodnik szer. 1,50 mb., pas rozdziału 0,20 m. Odcinek B-C ciągu pieszo-rowerowego długości ok. 250 mb. zmiennej szer. do 2,7 m. Montaż prefabrykowanych progów wyspowych: - 2 szt. (w ul.Zakopiańskiej), progi wykonane z gumy odpornej na UV, wymiary 1,8m. x 3,0m. Budowę jednego wyniesionego przejścia dla pieszych: za skrzyżowaniem ul. Sobieskiego i ul. Zakopiańskiej (...)

Budowa dróg rowerowych, chodników jak najbardziej słuszne. Ale kolejne utrudnienia w ruchu na nielicznych ulicach łączących dzielnice, czemu mają służyć?
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Kuglow 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017 00:35   

Może tak w końcu ktoś by się zabrał za wymianę nawierzchni ul. Łąkowej od ul. Ciepłej do Malnaftu. Strach tam nawet rowerem jeździć.
_________________
"Tylko dzięki zaiste niepojętej, a tak wielkiej i niezbadanej litości boskiej, ludzie w tym kraju nie na czworakach chodzą, a na dwóch nogach, udając człowieka."
Józef Piłsudski
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017 05:14   

2097
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 01 Gru, 2017 15:57   

No to mamy...

Cytat:
"Wyrosły" na ulicach Konopnickiej, Toruńskiej, Chopina, Żelaznej i najprawdopodobniej mają uspokajać ruch. Póki co, raczej denerwują kierowców. Chodzi o progi zwalniające, które pojawiły się nagle na jezdniach, bez żadnej zapowiedzi.
http://malbork.naszemiast...al,t,id,tm.html
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Czw 14 Gru, 2017 08:13   

http://82-200.pl/1823,Spo...owerzystom.html
Cytat:
Na początku grudnia br. w Malborku pojawiły się spowalniacze, które ułatwią jazdę rowerzystom a kierowców zmuszą do zdjęcia nogi z gazu. Do tej pory zostały zamontowane na ulicach Konopnickiej, Żelaznej, Chopina i Toruńskiej

(...)

Zwiększenie bezpieczeństwa w tym zakresie będzie możliwe między innymi dzięki budowie i przebudowie chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, elementów uspokojenia ruchu wraz z budową infrastruktury dla rowerów w Malborku w ciągu ulic: Żelaznej, Chopina, Toruńskiej, Wybickiego, Wałowej, Żuławskiej, Akacjowej, Konopnickiej, Kochanowskiego, Zakopiańskiej, Dąbrowskiego, Zielenieckiej.

Poniżej przedstawiamy pełny zakres prac, które będą realizowane na podanych ulicach w celu zapewnienia bezpieczeństwa kierowcom i pieszym. Przed każdym elementem uspokojenia ruchu zostanie ustawione odpowiednie oznakowanie pionowe, dla każdego kierunku ruchu:

Budowa elementów uspokojenia ruchu na ul. Żelaznej

Ulica Żelazna zostanie przystosowana do prędkości rzędu 30 km/h poprzez montaż prefabrykowanych progów wyspowych. Rozwiązanie to z jednej strony zapewni uspokojenie ruchu pojazdów, z drugiej rozstaw osiowy kół autobusów umożliwi swobodny przejazd zapewniając odpowiednie warunki przemieszczania się dla komunikacji zbiorowej.

Budowa elementów uspokojenia ruchu na ul. Chopina i Toruńskiej

Na ulicy Chopina i Toruńskiej nastąpi uspokojenie ruchu poprzez budowę skrzyżowań z wyniesioną tarczą w następujących lokalizacjach: ul. Chopina – ul. Wołyńska, u. Chopina – ul. Toruńska i ul. Toruńska – ul. Wiślana – ul. Grudziądzka.

Wyniesienie skrzyżowania wykonane zostanie z kostki betonowej niefazowanej, na wysokość 10 cm ponad istniejącą powierzchnią jezdni. W obrębie przebudowywanego skrzyżowania zostaną wymienione krawężniki oraz wyremontowane fragmenty chodników. Na wlocie ul. Chopina i Al. Wojska Polskiego planuje się wyniesione przejście dla pieszych.

Dodatkowym elementem uspokojenia ruchu będzie zastosowanie progów zwalniających wyspowych (zostało wykonane).

Przebudowa chodników, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych na ul. Wybickiego

Na całej długości ul. Wybickiego planuje się wytyczenie dwustronnych, dwukierunkowych dróg rowerowych oraz połączenie ich z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym w ulicy de Gaulle`a. Po północnej stronie ulicy od wjazdu do garaży do skrzyżowania z ulicą Nowowiejskiego zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy. W ramach inwestycji zostaną również wyremontowane fragmenty istniejących chodników.

Przebudowa dróg dojazdowych, chodników, budowa ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, elementów uspokojenia ruchu na ul. Wałowej, Żuławskiej i Akacjowej

Od końca istniejącej drogi dojazdowej wzdłuż ul. Wałowej do istniejącego przejścia dla pieszych zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy. W następnym fragmencie ulicy Wałowej, do skrzyżowania z ulicą Główną, planuje się przekształcenie istniejącego chodnika w ciąg pieszo-rowerowy poprzez przełożenie i dołożenie kostki betonowej. Na pozostałym odcinku, tj. od przejścia dla pieszych i rowerów przy Moście im. Św. Wojciecha do włączenia się do istniejącego ciągu pieszo-rowerowego przy Alei Celników Polskich, zaprojektowano drogę rowerową z przyległym do niej chodnikiem, po stronie zachodniej, wraz z wyniesionym przejściem dla pieszych i rowerzystów.

Przy ulicy Akacjowej i Żuławskiej zaprojektowano uspokojenie ruchu w postaci wyniesionych tarcz skrzyżowań wraz z regułą „prawej ręki”. Skrzyżowania z wyniesioną tarczą zostaną wykonane w następujących lokalizacjach: ul. Akacjowa – ul. Żuławska, ul. Żuławska – ul. Jaśminowa, ul. Żuławska – ul. Brukowa, ul. Brukowa – ul. Główna. Wyniesienie skrzyżowania wykonane zostanie z kostki betonowej niefazowanej, na wysokość 10 cm ponad istniejącą powierzchnią jezdni. W obrębie przebudowywanego skrzyżowania zostaną wymienione krawężniki oraz wyremontowane fragmenty chodników.

Dodatkowym elementem uspokojenia ruchu będzie zastosowanie progu zwalniającego na ulicy Brukowej.

Budowa i przebudowa chodników, ścieżek rowerowych, elementów uspokojenia ruchu na ul. Konopnickiej

Planowana trasa rowerowa w ciągu ul. Konopnickiej zostanie podzielona na dwa odcinki. Pierwszy z nich od skrzyżowania z ul. Mickiewicza do skrzyżowania z ulicą Sucharskiego będzie bazować na uspokojeniu ruchu, ze względu na brak wystarczającego miejsca na wyznaczenie drogi rowerowej. Ograniczenie prędkości zostanie osiągnięte poprzez zastosowanie progów zwalniających wyspowych (już wykonanych) i wyniesionego skrzyżowania z regułą „prawej ręki”.

Na drugim odcinku, od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Wybickiego, zaprojektowano dwukierunkową drogę rowerową i remont istniejącego chodnika, po wschodniej stronie jezdni. Rozplecenie kierunków ruchu rowerowego zaprojektowano przy skrzyżowaniu z ul. Sucharskiego, na wyniesionym przejeździe rowerowym, zapewniającym wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu.

Skrzyżowanie z wyniesioną tarczą zostanie zlokalizowane na przecięciu ul. Konopnickiej – ul. Kraszewskiego. Wyniesienie skrzyżowań i przejść dla pieszych wykonane zostanie z kostki betonowej niefazowanej, na wysokość 10 cm ponad istniejącą powierzchnią jezdni. W obrębie przebudowywanych skrzyżowań zostaną wymienione krawężniki oraz wyremontowane fragmenty chodników.

Przebudowa chodników, ścieżek rowerowych, ciagów pieszo-rowerowych, elementów uspokojenia ruchu na ul. Kochanowskiego, Zakopiańskiej

W ciągu ulicy Kochanowskiego projektowaną trasę rowerową podzielono na dwa odcinki. Istniejącą dzisiaj strefę zamieszkania do ulicy Konopackiej planuje się wyposażyć w elementy uspokojenia ruchu – wyniesione skrzyżowania oraz zastosować regułę „prawej ręki”.

Na odcinku od ulicy Konopackiej ruch rowerowy odbywał się będzie po wydzielonej drodze rowerowej po północnej stronie ulicy. Włączenie i wyłączenie na drogę rowerową odbywać się będzie w obrębie wyniesionego skrzyżowania ulicy Kochanowskiego i Konopackiej. W rejonie zatoki autobusowej ze względu na ograniczone miejsce zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy dołączony do istniejącego.

W ciągu ulicy Zakopiańskiej zaprojektowano uspokojenie ruchu poprzez montaż progów wyspowych. Dla poprawy bezpieczeństwa rowerzystów miejsce włączenia ścieżki rowerowej do ul. Zakopiańskiej zaprojektowano wyniesione przejście dla pieszych i rowerzystów. Z powodu kolizji przejścia z przystankiem autobusowym, zostanie on przeniesiony za wyniesione przejście dla pieszych i rowerzystów w stronę skrzyżowania.

Budowa ścieżki rowerowej, elementów uspokojenia ruchu na ul. Dąbrowskiego i Zielenieckiej

Na ul. Dąbrowskiego i Zielenieckiej zaprojektowano strefę ruchu uspokojonego w postaci wyniesionych tarcz skrzyżowań oraz reguły „prawej ręki”. Skrzyżowania z wyniesioną tarczą zostaną wykonane w następujących lokalizacjach: ul. Dąbrowskiego – ul. Nogatowa, ul. Dąbrowskiego – ul. Leśna – ul. Wróblewskiego, ul. Dąbrowskiego – ul. Zieleniecka, ul. Zieleniecka – ul. Wilcza.

Wyniesienie skrzyżowania wykonane zostanie z kostki betonowej niefazowanej, na wysokość 10 cm ponad istniejącą powierzchnią jezdni. W obrębie przebudowywanego skrzyżowania zostaną wymienione krawężniki oraz wyremontowane fragmenty chodników.

Dodatkowym elementem uspokojenia ruchu będzie zastosowanie progów zwalniających.

Budowa infrastruktury rowerowej Bike&Ride

W ramach zadania planuje się wyposażenie węzła transportowego w Malborku w infrastrukturę typu Bike&Ride, tj. wiaty rowerowe na 100 rowerów. Z kolei przystanek zintegrowany Malbork-Kałdowo zostanie wyposażony w 10 stojaków rowerowych.

Planowana wartość projektu wynosi 14 577 575,73 zł, w tym dofinansowanie z budżetu środków europejskich
12 231 028,04 zł co stanowi 85% wydatków kwalifikowanych.

Planowana wartość działań miasta Malborka wynosi 8 244 381 ,00 zł, w tym wkład własny 1 342 051,00 zł.


Najlepszą ilustracją sensowności części projektu jest zdjęcie dodane przez UM do tekstu

Próg ułatwiający wjazd do Młynówki, brawo burmistrz
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Item 
Item


Pomógł: 7 razy
Wysłany: Czw 14 Gru, 2017 12:53   

Muszę stwierdzić, że trochę wolniej jeżdżą samochody dzięki progom na Konopnickiej. Zastosowanie progów wyspowych zapewne spowodowane jest ruchem autobusowym - progi swobodnie mieszczą się między kołami ciężarówek, więc pewnie też jest tak w przypadku autobusów, a największym zagrożeniem na tej ulicy były szarżujące osobówki. Natomiast stosowanie się do znaków drogowych nie spowoduje wjazdu do Młynówki.
_________________
Im dalej znajduję się od tłumu, tym większy staje się mój świat - Gao Ertai
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Czw 14 Gru, 2017 13:40   

Item napisał/a:
Muszę stwierdzić, że trochę wolniej jeżdżą samochody dzięki progom na Konopnickiej. Zastosowanie progów wyspowych zapewne spowodowane jest ruchem autobusowym - progi swobodnie mieszczą się między kołami ciężarówek, więc pewnie też jest tak w przypadku autobusów, a największym zagrożeniem na tej ulicy były szarżujące osobówki. Natomiast stosowanie się do znaków drogowych nie spowoduje wjazdu do Młynówki.
A co z ekologią i związanym z tym większym zanieczyszczeniem powietrza? Przecież wiadomo, że auto przyspieszające po zwolnieniu na progu wydzieli więcej spalin niżby jechało cały czas z jednakową prędkością. Co ważniejsze? Dla mnie ekologia. Wystarczyłoby, aby na tych "newralgicznych" ulicach od czasu do czasu pojawił się patrol policji drogowej (o ile taka w Malborku istnieje, bo nie widziałem od lat).
 
 
kopa 
Kopa


Wysłany: Pią 15 Gru, 2017 16:56   

Dla mnie spowolnienie ruchu czy uspokojenie to jedno i to samo. Po co robić nową równą nawierzchnię jeśli później montuje się sztuczne wyboje. Szkoda kasy. Zostawić dziury w jezdni będzie bezpieczniej i taniej. Dla samochodu czy to nieremontowana nawierzchnia czy sztuczne wyboje to to samo tylko dla nas jest różnica - estetyczna i ekonomiczna. Na polnej drodze ja nie widziałem wypadków. Może w tym kierunku pójść?
 
 
Bartosz 
Administrator



Pomógł: 27 razy
Wysłany: Pią 15 Gru, 2017 17:03   

Progi progami a na Wybickiego trwa budowa nowej ścieżki rowerowej.
Wzdłuż płotu SP5

IMG_3564.JPG
Plik ściągnięto 19748 raz(y) 81,89 KB

IMG_3565.JPG
Plik ściągnięto 19748 raz(y) 122,63 KB

IMG_3566.JPG
Plik ściągnięto 19748 raz(y) 116,4 KB

IMG_3567.JPG
Plik ściągnięto 19748 raz(y) 115,26 KB

IMG_3571.JPG
Plik ściągnięto 19748 raz(y) 101,32 KB

_________________
www.sklejmy.com
Zapraszam na mojego photobloga:
www.flickr.com/photos/bartoszmalbork/
 
 
Andrzej 123 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017 18:59   

kopa napisał/a:
Dla mnie spowolnienie ruchu czy uspokojenie to jedno i to samo. Po co robić nową równą nawierzchnię jeśli później montuje się sztuczne wyboje. Szkoda kasy. Zostawić dziury w jezdni będzie bezpieczniej i taniej. Dla samochodu czy to nieremontowana nawierzchnia czy sztuczne wyboje to to samo tylko dla nas jest różnica - estetyczna i ekonomiczna. Na polnej drodze ja nie widziałem wypadków. Może w tym kierunku pójść?

Słuszne spostrzeżenie. Zamknąć wszystkie wyremontowane ulice dla ruchu kołowego. Będzie ładnie i bezpiecznie. Te które muszą pozostać jednak otwarte nie remontować. Szkoda kasy, a ruch będzie powolny "sam z siebie". Efekt będzie o wiele tańszy. Dodatkowo te już wyremontowane, a zamknięte dla ruchu kołowego nie będą tak szybko niszczały. To dodatkowy bonus.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Czw 21 Gru, 2017 22:20   

A drogi dla rowerów i innych nie powinno się wciskać tam gdzie się nie mieści, tylko tam gdzie miejsca jest dość... Na Orzeszkowej, Reymonta pomimo sporej ilości wolnego miejsca po bokach jezdni wciśnięto pas postojowy i pas dla rowerów w efekcie mijanie się z rowerem przy zachowaniu 1m bezpiecznej odległości jest fizycznie niemożliwe. Plastyczna, asfaltowa nawierzchnia na pasie postojowym jest już po tych około dwóch latach to już same dołki wygniecione oponami.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sro 03 Sty, 2018 15:42   

Szaleństwa ciąg dalszy...
http://www.urzad.malbork....opianskiej.html
Cytat:
Od poniedziałku montaż spowalniaczy na ul. Zakopiańskiej
03.01.2018
Od poniedziałku, 8 stycznia br. na ul. Zakopiańskiej w Malborku montowane będą progi zwalniające w ramach projektu MOF Malbork-Sztum "Poprawa dostępności do przystanków transportu zbiorowego poprzez rozbudowę bazy infrastrukturalnej transportu rowerowego stanowiącego dojazd do węzłów i przystanków integracyjnych, a także poprawę warunków mobilności, na który miasto Malbork otrzymało dofinansowanie z RPO WP na lata 2014 – 2020.

Spowalniacze znajdą się w tym miejscu w pięciu lokalizacjach (po dwa w każdej) wraz z oznakowaniem pionowym dla obu kierunków ruchu.

Dzięki elementom uspakajającym ruch, inwestycja ma zapewnić zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, ponieważ docelowo to właśnie na jezdni odbywać się będzie ruch rowerowy na ul. Zakopiańskiej.

Przepraszamy za przejściowe utrudnienia podczas montażu elementów na drodze.
Jeszcze żeby miejsce montażu garbów miało jakiekolwiek powiązanie z przejściami dla pieszych...
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Sro 03 Sty, 2018 17:15   

StormChaser napisał/a:
Szaleństwa ciąg dalszy...
http://www.urzad.malbork....opianskiej.html
Cytat:
Od poniedziałku montaż spowalniaczy na ul. Zakopiańskiej
03.01.2018
Od poniedziałku, 8 stycznia br. na ul. Zakopiańskiej w Malborku montowane będą progi zwalniające w ramach projektu MOF Malbork-Sztum "Poprawa dostępności do przystanków transportu zbiorowego poprzez rozbudowę bazy infrastrukturalnej transportu rowerowego stanowiącego dojazd do węzłów i przystanków integracyjnych, a także poprawę warunków mobilności, na który miasto Malbork otrzymało dofinansowanie z RPO WP na lata 2014 – 2020.

Spowalniacze znajdą się w tym miejscu w pięciu lokalizacjach (po dwa w każdej) wraz z oznakowaniem pionowym dla obu kierunków ruchu.

Dzięki elementom uspakajającym ruch, inwestycja ma zapewnić zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, ponieważ docelowo to właśnie na jezdni odbywać się będzie ruch rowerowy na ul. Zakopiańskiej.

Przepraszamy za przejściowe utrudnienia podczas montażu elementów na drodze.
Jeszcze żeby miejsce montażu garbów miało jakiekolwiek powiązanie z przejściami dla pieszych...

Głupota do kwadratu! Wzdłuż ulicy Zakopiańskiej przebiega wygodny chodnik wraz ze ścieżką rowerową, więc ruch pieszych i rowerzystów w żaden sposób nie sa ze sobą w konflikcie. Więc nie rozumiem po co zwalniać na i tak powolnej drodze? Przecież na tej ulicy nie miało miejsce żadne zdarzenie drogowe!
Czy ktoś w końcu ograniczy to szaleństwo? Poza tym tak dużo ostatnio mówi się o smogu, a to własnie przyspieszające auta wydzielają z siebie najwięcej szkodliwych spalin.
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Sro 03 Sty, 2018 17:18   

Bartosz napisał/a:
Progi progami a na Wybickiego trwa budowa nowej ścieżki rowerowej.
Wzdłuż płotu SP5
Takiego braku kultury budowlanej (czytaj burdelu) dawno nie widziałem, do tego trawniki wzdłuż Wybickiego zryto niemiłosiernie.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018 10:47   

http://malbork.naszemiast...rt,t,id,tm.html
Cytat:
(...) Stan nawierzchni miejskich jezdni i chodników w Malborku to temat wiecznie żywy. Co prawda, trochę w tej kwestii zmienił trzyletni program remontów przygotowany na lata 2016-2018 przez zespół złożony z urzędników i radnych miejskich, ale nadal malborczycy dopominają się o swoje ulice. Odpowiedź z magistratu łatwo przewidzieć: potrzeby są duże, a środki ograniczone...

W minionych dwóch latach na remonty w ramach „planu trzyletniego” z budżetu samorządu wydane zostało ponad 2,7 mln złotych. W 2018 roku program ten obejmie ulice: Witosa, Wąską, Akademicką, Marszałkowską, Pola, Wiosenną, Skwer Żołnierzy Wyklętych.

Jak w odpowiedzi na nasze pytanie wyjaśnił wiceburmistrz Jan Tadeusz Wilk, oprócz realizacji „planu trzyletniego” odbędą się też modernizacje:
- na ulicy Maczka (wymiana nawierzchni chodnika po stronie południowej),
- ul. Kościuszki (wymiana nawierzchni trylinkowej na zapleczu od centrali rybnej do DH Jurand),
- ul. Kwiatkowskiego koło Szkoły Podstawowej nr 5 (wymiana chodnika po stronie zachodniej),
- ul. Szerokiej (wylanie nawierzchni asfaltowej na istniejących płytach drogowych),
- ul. Łęgi (ułożenie dwuśladu z płyt yomb),
- ul. Dalekiej (utwardzenie płytami drogowymi pobocza jezdni na odcinku od Ronda Portowego do ul. Bydgoskiej),
- ul. Dąbrówki (punktowe przebrukowanie odcinka drogi w kierunku Gronajn).

W tym roku planowane są też prace w miejscu, które wielokrotnie wskazywali mieszkańcy ze względów bezpieczeństwa, a mowa o skrzyżowaniu ulicy Konopnickiej z Kotarbińskiego. Tutaj kierownicą muszą nakręcić się zwłaszcza kierujący dużymi pojazdami, w tym miejskimi autobusami. Łuk jezdni ma być jednak wyprofilowany tak, by jak najbardziej złagodzić promień skrętu z Kotarbińskiego w prawo.

Największe prace drogowe odbędą się na ulicy Słowackiego. Przypomnijmy, że miasto bezskutecznie startowało z wnioskiem o dofinansowanie do tegorocznej edycji rządowego programu przebudowy dróg samorządowych. Zapadła więc decyzja, by Słowackiego remontować ze środków własnych samorządu, rozkładając inwestycję na dwa lata.

W tym roku prace na Słowackiego rozpoczną się od skrzyżowania z al. Sprzymierzonych i zostaną doprowadzone do wysokości ul. Derdowskiego. Jak wynika z planu zamówień publicznych umieszczonego w BIP Urzędu Miasta Malborka, mają one kosztować 6,7 mln zł (włącznie z wymianą podziemnych sieci wodociągowych i kanalizacyjnych). Dodatkowo 250 tys. zł to koszt związany z budową elementów uspokojenia ruchu, bo część ul. Słowackiego została objęta unijnym projektem realizowanym przez miasto pod kątem rowerzystów.

W sumie na wszystkie remonty ulic w Malborku w budżecie miasta - na tę chwilę - zaplanowano w 2018 roku prawie 8,7 miliona złotych. (...)
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Czw 15 Lut, 2018 20:28   

Szczegóły spowalniania http://82-200.pl/2014,Zak...rowerowych.html projekt jakieś zalety może i ma, ale ogólnie dobrze się komponuje w naszym mieście wśród deptaka, deptakiem nie będącym i ulicy która ulicą nie jest.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018 10:27   

Już widzę rowerzystów stosujących się do tej koncepcji... Porównując szerokość chodnika wzdłuż Konopnickiej od Westerplatte do Sucharskiego po zachodniej stronie z szerokością dróg pieszo rowerowych wzdłuż Kotarbińskiego, czy Michałowskiego, to dlaczego nie tu?

A czemu ma służyć prawa strona na skrzyżowaniu z Kraszewskiego? z wyniesieniem zaraz na krawędzi przejscia dla pieszych?

Zrzut ekranu 2018-02-16 o 10.12.54.png
Plik ściągnięto 19745 raz(y) 101,13 KB

Zrzut ekranu 2018-02-16 o 10.03.26.png
Plik ściągnięto 19747 raz(y) 175,43 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
pszemot 
taurus


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018 12:50   

A ja np nie rozumiem spowolnienia ul. Zakopiańskiej - gdzie jest zakaz poruszania się rowerami :nook:
_________________
Życie nie daje nam tego co chcemy, tylko to co ma dla nas.
W. S. Reymont
 
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 17 Lut, 2018 17:52   

Tego sami autorzy nie kumają :bag: Promocja na klocki była czy jakoś.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
kopa 
Kopa


Wysłany: Wto 20 Lut, 2018 12:40   

Po tych zmianach to już Konopnickiej całkiem będzie nieprzejezdna. Już teraz jest dramat. Jak uspokojenie ruchu ma na celu wyrzucenie kierowców z notabene z głównej ulicy miasta kierowców no to się udało. Unikam tej części miasta tworząc większe natężenie ruchu w innej lokalizacji. Mogę włodażom podpowiedzieć gdzie to już niech organizują kasę na kolejne "projekty". Jeśli celem władzi jest takie polepszanie życia mieszkańcom to gratuluję i życzę sukcesów w nadchodzących wyborach. Nie lepiej na jednej ulicy zrobić rowery a na drugiej samochody a nie wszystko upychać na jednej ulicy, Może jeszcze tramwaje..... poniosło mnie.
 
 
argus 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018 13:20   

Również omijam Konopnickiej jadąc z centrum na os. Południe. Teraz jeżdżę Sikorskiego.
Czy taki był zamiar wprowadzających ograniczenia na Konopnickiej?
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 24 Lut, 2018 21:00   

Może klub omijaczy spowalniaczy założymy :bag:

Co projekt w naszym mieście to głupszy, o realizacji nie wspominając. Poprzednie spowolnienie dało nam jednokierunkowe ulice z pseudo kontrapasem dla rowerzystów, niestety przy jednej stronie jezdni parking to na pozostałym fragmencie ulic robi się niebezpiecznie wąsko, teraz ten gniot...

Konopnickiej można by spowalniać, ale dopiero po realizacji odkładanego od dziesięcioleci przedłużenia ulicy Mickiewicza, choć patrząc na to wszystko, może lepiej niech nic nie robią, zza winkla wygląda przebudowa Słowackiego, gdzie też co nieco jest namieszane.
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Andrzej 123 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Nie 25 Lut, 2018 19:18   

StormChaser napisał/a:
choć patrząc na to wszystko, może lepiej niech nic nie robią,
No tośmy ciekawych czasów dożyli. Wrogie nam mieszkańcom władze miejskie zamiast ułatwiać życie czynią wszystko by było trudniej.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Nie 25 Lut, 2018 19:36   

Doskonale te pomysły się wpisują w wyczyny innych lokalnych gwiazd :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
kopa 
Kopa


Wysłany: Pon 26 Lut, 2018 08:24   

Wystarczy spojrzeć w MPZP i wykonać nowe zaplanowane od dziesięcioleci drogi i wtedy te spowalniane ulice będą lokalnymi ciągami komunikacyjnymi i to ma sens. Jeśli zatkamy główne ulice, aorty to będzie zawał. Uprzedzając zarzut braku kasy,to przez tyle lat można by coś nazbierać. Dodatkowo są jeszcze fundusze UE. A tu nawet planu wysiedlenia działkowców nie ma. Taki to rozwój miasta mamy. Ale ruch się uspokoi i będzie ok.
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 03 Mar, 2018 12:08   

O środkach unijnych z malborskiej perspektywy można mówić jak o s-f, ktoś słyszał, ale nie widział... 14 lat i jakiż to projekt zrealizowano na gminnej infrastrukturze ze środków UE? Hmmm... :idont:
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group