Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
O kolejny pociąg mniej z Kwidzyna
Autor Wiadomość
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 11:43   O kolejny pociąg mniej z Kwidzyna

http://malbork.naszemiast...nia/787203.html
Cytat:
W ubiegłym roku z kwidzyńskiego rozkładu PKP zniknął bezpośredni pociąg do Gdańska, a 9 grudnia br. to samo stanie się z bezpośrednim połączeniem do Torunia. To jest już przesądzone, choć wokół całej sprawy pojawiło się wiele znaków zapytania.

Piotr Kazimierowski, kwidzynianin, analityk rynku kolejowego, przyznaje, że słyszał przynajmniej cztery wersje na temat tego, co wydarzy się po 9 grudnia 2007 r.

- Jeden ze scenariuszy zakłada, że w ogóle nie będzie połączeń kolejowych na trasie Kwidzyn-Toruń, inny, że od grudnia na tej trasie ma zostać wprowadzona komunikacja zastępcza, bo tory za Gardeją w kierunku Grudziądza wymagają natychmiastowego remontu. Jeszcze inny, że do Grudziądza będziemy jeździć pociągami PKP Przewozy Regionalne i tam przesiadać się będziemy do szynobusów prywatnego przewoźnika - mówi Piotr Kazimierowski.
Według Kazimierowskiego, pomysł z zamknięciem tej trasy na czas remontu nie byłby zły.
Na odcinku Rogóźno Pomorskie - Grudziądz Owczarki pociąg jedzie z prędkością 10 kilometrów na godzinę, bo szyny są w fatalnym stanie. Dla porównania - od Kwidzyna do Gardei ten sam pociąg jedzie 80 kilometrów na godzinę.
Beata Krzemińska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, przyznaje, że wciąż prowadzone są rozmowy z marszałkiem województwa pomorskiego i PKP Przewozy Regionalne w sprawie połączenia na trasie Kwidzyn-Toruń.
Problem tkwi w zbyt wysokich stawkach, których zażyczyła sobie spółka PKP. - Przewozy Regionalne wyceniły koszt jednego kilometra na tej trasie na 25,19 zł. Tymczasem Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w przetargu uzyskał kwotę 12,93 zł za kilometr od prywatnego przewoźnika. W związku z tym, zgodnie z prawem, nie możemy zapłacić więcej - tłumaczy Krzemińska.
Prywatny przewoźnik na torach województwa kujawsko--pomorskiego pojawi się 9 grudnia. Będę to pociągi firmy PCC Rail Arriva. Miały one również obsługiwać trasę Grudziądz-Malbork, ale negocjacje, jakie prowadzono w tej sprawie z PKP i Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, zakończyły się fiaskiem. Linie te nadal mają obsługiwać PKP Przewozy Regionalne.
- Potwierdzam, że my będziemy jeździć na tej trasie, ale tylko do Grudziądza. Natomiast o tym jak ta komunikacja będzie wyglądała na odcinku od Grudziądza do Torunia, samodzielnie zadecyduje Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - mówi Leszek Romanowski, rzecznik prasowy Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP.
W całej sprawie najwięcej powodów do zadowolenia ma kwidzyńskie PKS, który jest gotowe przejąć ewentualnie klientów PKP. - Zostaliśmy już nieoficjalnie poproszeni o przygotowanie planu połączeń na wspomnianej trasie i jeśli zajdzie taka potrzeba, będziemy przygotowani do tego przedsięwzięcia - mówi Tomasz Pisarek, kierownik działu przewozów pasażerskich w kwidzyńskim PKS.
Mniej zadowoleni są kwidzynianie przyzwyczajeni do podróżowania koleją.

Rafał Cybulski - POLSKA Dziennik Bałtycki


Tym samym połączenia Malbork-Toruń także nie będzie :evil: , zapewne jest to wyjście na przeciw obywatelowi, ekologii itp.

By żyło się lepiej
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 12:30   

Jak oni mogą "Strzałę Północy" studentom zabierać. Pamiętam jak w niedzielne popołudnie cały skład zapchany z Gdańska jechał do Torunia.
Może by tak pomyśleli o remoncie szyn na tym odcinku? :roll:
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 12:35   

duśka napisał/a:
Może by tak pomyśleli o remoncie szyn na tym odcinku?


Łatwiej rozebrać - w sumie co tam będzie jeździć po tych torach
 
 
Kuglow 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 12:42   

Ja się nie wypowiadam,ale wiedziałbym co można byłoby postawić w miejscu zlikwidowanej lini do Toronto :mrgreen: !!
 
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 18:36   

duśka napisał/a:
Może by tak pomyśleli o remoncie szyn na tym odcinku?


http://www.ruciane-nida.o...topic.php?t=627
 
 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 19:28   

To teraz tylko relacja Marienburg - Eylau - Thorn ;-)
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 19:32   

A Marienburg Hbf. - Dirchau - Thorn Hbf.?
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
duśka 
Administrator



Pomogła: 3 razy
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 19:36   

Samymi osobowymi przez Tczew jedzie się dłużej i jest więcej przesiadek. Przez Iławę jest jednak szybciej, czasem nawet szybciej niż przez Grudziądz ;) Już mam obcykane. Chociaż niestety po niektórych zmianach w rozkładzie kilka połączeń odpadło :-(
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007 23:08   

Jakiś pośp mi wyszukało
Malbork 9:10
Tczew 9:46
Toruń 12:18
;-)
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Sob 16 Sie, 2008 14:46   

A co z resztą?

Przechwytywanie.JPG
Plik ściągnięto 10075 raz(y) 90,64 KB

_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 16 Sie, 2008 16:48   

Magiczne słowo padło: rewitalizacja :hihi:

Na złom i ścieżka rowerowa :-P
 
 
StormChaser 
Administrator
Łowca...



Pomógł: 25 razy
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 10:32   

http://malbork.naszemiast...nia/943098.html
Cytat:
(...)
- Jest już prawie pewne, że 1 marca pociągi pasażerskie ponownie pojawią się na szlaku Kwidzyn - Grudziądz. Czy w najbliższym czasie planowane są jeszcze jakieś inne otwarcia linii?

- Na razie będziemy przyglądać się kosztom generowanym przez Przewozy Regionalne. Zanim nie doprowadzimy do zmian strukturalnych, chcemy przede wszystkim utrzymać istniejące linie i liczbę pociągów. Po wprowadzeniu oszczędności zaczniemy zastanawiać się nad nowymi relacjami. Szybko jednak nasuwa się myśl, by przywrócić kolejowe połączenie Kartuz z Trójmiastem. Pamiętajmy, że do Kartuz, podobnie jak do Bytowa, w tej chwili także miasta bez pociągów, ma w przyszłości dotrzeć Kolej Metropolitalna.

- W woj. pomorskim jest w tej chwili de facto czterech kolejowych przewoźników pasażerskich - SKM, Przewozy Regionalne, Intercity, a także prywatny przewoźnik Arriva, której pociągi dojeżdżają do Chojnic i Czerska. Szefowie Arrivy nie ukrywają, że mają chrapkę na odcinek Kwidzyn - Grudziądz i prawie na pewno przystąpią do przetargu. Pan też od dawna nie ukrywa, że poczynaniom Arrivy, która od roku prowadzi ruch na prawie wszystkich liniach niezelektryfikowanych w woj. kujawsko-pomorskim, przygląda się z dużym zainteresowaniem.

- Nie będę ukrywać, że mam nadzieję, że Arriva na dobre zagości w naszym województwie. Mówię tak nie po to, by wywołać niepokoje wśród związkowców w PKP. Po prostu pojawienie się konkurenta wymusi lepszą organizację pracy i lepszą jakość usług, zarówno w Przewozach Regionalnych, jak i w SKM. Taka konkurencja byłaby bardzo korzystna z punktu widzenia interesów pasażera. Arriva jest tańsza - pamiętajmy, że przetarg w woj. kujawsko-pomorskim wygrała, gdyż zaproponowała cenę o jedną trzecią niższą od PKP PR. A oszczędności to szansa na reaktywację zawieszonych linii.

(...)
_________________
"Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”

 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Pią 27 Cze, 2014 00:36   

Od początku lipca 2015 r. na trasie do Kwidzyna a nawet do Grudziądza będą jeździć najpierw 2 a od sierpnia 2015 r. łącznie 4 Spalinowe Zestawy Trakcyjne tj. Szynobusy











Zdjęcia z portalu Trójmiasto.pl

Co do kolorystyki pudła szynobusu to nowe malowanie województwa pomorskiego :)
_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
MrKłosik 
Mistrz
Inwestycji


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016 16:25   

http://www.rynek-kolejowy...skim-77690.html

Cytat:
PKP PLK rozpisały przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork”. Prace mają być wykonane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

PLK wyłoni wykonawcę inwestycji, który będzie pracował w formule „projektuj i buduj”. W ramach inwestycji zawarto także pełnienie nadzoru autorskiego na czas trwania i odbioru robót budowlanych. Modernizacja obejmie odcinek od granicy województwa pomorskiego i kujawsko–pomorskiego w km 76, 400 do km 133,026 w województwie pomorskim. W tej chwili lekkie pojazdy pasażerskie poruszają się tu z prędkością od 60 do 80 km/h z miejscowymi ograniczeniami. Po remoncie, na większej części odcinka Gardeja – Malbork prędkość zostanie podniesiona do 100, na części także 120 km/h.

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, (projekt budowlany wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskanie pozwolenia na budowę i innych niezbędnych decyzji administracyjnych), opracowanie projektu wykonawczego, opracowanie dokumentacji powykonawczej, przeprowadzeniu procesu oceny zgodności podsystemów i przekazaniu odpowiednich deklaracji i certyfikatów WE dla podsystemów. Roboty na infrastrukturze obejmą nawierzchnię i podtorze, urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzenia i systemy telekomunikacyjne, urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV, obiekty inżynieryjne, perony i obiekty kubaturowe oraz przejścia i przejazdy. Szacowany koszt inwestycji to prawie 270 mln zł, z czego unijne dofinansowanie ma wynieść 212 mln zł.

Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia, jednak wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia. Oferty można składać do 13 września. Po wykonaniu prac (na które wykonawca będzie miał 36 miesięcy od momentu podpisania umowy) ich wykonawca ma doprowadzić do uzyskanie oceny zgodności każdego podsystemu objętego zakresem zamówienia na każdym etapie z TSI Infrastruktura.


https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=noticeDetails&noticeIdentity=7990&expired=0
_________________

"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk

"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach
 
 
 
Bartosz 
Administrator



Pomógł: 27 razy
Wysłany: Pią 29 Sty, 2021 16:31   

Cisza w temacie przez te kilka lat jak odbywa się modernizacja, więc możne zacznę (fakt że końcówka, ale lepiej teraz niż w ogóle).

Dzisiejszy artykuł na portalu Rynek Kolejowy

https://www.rynek-kolejow...ato-100702.html


Cytat:
Nie będzie otwarcia linii Malbork – Kwidzyn w marcu. Czekamy na lato

PKP Polskie Linie Kolejowe po raz kolejny skorygowały swoje plany dotyczące otwarcia linii kolejowej 207 na Pomorzu. Regionalna linia jest remontowana rekordowo długo.

...

[Sprostowanie] Otwarcie linii dla ruchu miało pierwotnie nastąpić w grudniu 2018 roku, a koniec wszystkich prac w październiku 2019 roku. Oznacza to, że opóźnienie otwarcia linii wynosi opóźni się o co najmniej 30 miesięcy dla odcinka Malbork-Kwidzyn i 36 miesięcy dla reszty linii.
_________________
www.sklejmy.com
Zapraszam na mojego photobloga:
www.flickr.com/photos/bartoszmalbork/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group