|
Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...
|
Ogłoszenie |
Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"
Chronimy Twoją prywatność Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO |
Papieski pociąg na Pomorzu |
Autor |
Wiadomość |
Hagedorn
Administrator
Pomógł: 28 razy
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 07:28 Papieski pociąg na Pomorzu
|
|
|
Cytat: |
Z zewnątrz złoty kolor, herb Jana Pawła II i napisy "Totus Tuus" ("Cały Twój"). W środku nowoczesny wystrój, wygodne fotele, monitory LCD, na których podróżni podczas jazdy oglądają filmy o Janie Pawle II. Tak prezentuje się Pociąg Papieski, który od kilku lat wozi pielgrzymów pomiędzy Krakowem i Wadowicami. Co pewien czas Pociąg Papieski wyrusza na "tournee" po kraju. Za dwa tygodnie po raz pierwszy w historii dotrze na Pomorze. Niestety, będzie praktycznie niedostępny dla mieszkańców Trójmiasta. Mimo iż pociąg będzie przejeżdżać przez Gdańsk, Sopot i Gdynię, to prawdopodobnie... nie będzie się w nich zatrzymywał.
|
zatrzyma się za to w Malborku - 10 czerwca, w godzinach od 8.36 do 10.00 będzie go można obejrzeć i sfocić...
http://gdansk.naszemiasto...ia/1004006.html |
_________________
|
|
|
|
|
Laskowski
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 10:27
|
|
|
PKP PR chce tą jednostkę przeznaczyć na pociąg InterRegio Kraków - Zakopane. |
|
|
|
|
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 10:52
|
|
|
I to będzie chyba jedyne sensowne zastosowanie dla tej jednostki. Bo jej zakup to było wyrzucenie pieniędzy w błoto - pociągi dla pielgrzymów były tak popularne że wkrótce je zawieszono - jednostka stoi większość czasu nie używana, podczas gdy dookoła mnóstwo niezmodernizowanych EN57 codziennie wozi ludzi - komuś się w PKP nieźle prorytety przestawiły że zdecydowali się na zakup 14WE. To tak jak gdyby po trzęsieniu ziemii na ruinach domów postawić nowy kościół. |
|
|
|
|
Laskowski
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 11:19
|
|
|
ale nowa jednostka to jest coś lepszego niż zmodernizowany kibel (który jak dla mnie jest niewygodny).
tylko np. PKP PR dostało nowe jednostki ED74 (Warszawa - Łódz) i jakimś dziwnym cudem teraz jezdzą w PKP IC.
do ciekawostek można dodać iż prawdopodobnie w sezonie na Słonecznym z KM będą jeździć piętrowe Bombardiery. |
|
|
|
|
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 12:49
|
|
|
14WE to właśnie zmodernizowany kibel. ED74 to naprawdę dobry sprzęt, gdyby nie to że zamawiajacy (PKP PR) źle określił w przetargu liczbę miejsc i podobno w 2 klasie jest koszmarnie. Nie sprawdzałem, natomiast wiem że pierwsza klasa jest bardzo wygodna - w taki tabor powinny zainwestować PRy. Co do tego że są w IC - zdaje się ze tam się wszystko w sądzie wyjaśni, bo PR ze swoich środków kupiło nowe jednostki i zmodernizowało lokomotywy i wagony, a wszystko poszło do IC. Taka złodziejska restrukturyzacja... |
|
|
|
|
Hagedorn
Administrator
Pomógł: 28 razy
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 13:04
|
|
|
fotka pociągu z netu
14WE-07.jpg
|
|
Plik ściągnięto 14417 raz(y) 154,97 KB |
|
|
|
|
|
Laskowski
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 13:41
|
|
|
14WE to tylko wózki ma z EN57 - nadwozie jest nowe. |
|
|
|
|
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 13:46
|
|
|
Tylko wózki? Ma stare wózki, silniki trakcyjne, oprzyrządowanie i aparaturę. Rzekł bym że nowe to ma tylko blachy i fotele...
Że już nie wspomnę o zmianie wysokości sprzęgu co sprawia że jest niekompatybilny z żadnym polskim EZT. |
Ostatnio zmieniony przez lukazs Wto 26 Maj, 2009 13:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Laskowski
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 14:14
|
|
|
no dobra czyli można powiedzieć że jest to na wpółnowy EZT.
jeśli mowa o modernizacji EN57 to na myśli mam jednostki o numerkach powyzej 2000. gdzie zmianie uległy czoła i wnętrze. |
|
|
|
|
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 14:37
|
|
|
Nie, to dalej nie jest w pół nowy EZT - to dalej jest stary EZT, tyle że z nowym wyglądem. Ma takie same beznadziejne przyspiesznie 0,5 m/s^2, takie same tragiczne zawieszenie powodujące rzucanie na boki. Podobnie jak EN57-2000 czy EN57-3000 (te to mają chociaż historię ciekawszą)
W porównaniu z EN57-2000 jest jedynie bardziej komiczny - bo ma kształt jak pociągi wysokich prędkościci. Natomiast co do EN57-2000 (SPOT) to faktycznie - udana modrnizacja - nie bawiono się w bajerancki wygląd tylko w wygodę i funkcjonalność 0 teraz maszynista ma lepszy wiodk, wygodniejsze sterowanie, a fotele dla pasażerów są o wiele bardziej wygodne niż skaj czy obite materiałem plastiki (o tych gołych nie wspomnę). Jeśli już za wszelką cenę przedłużać żywot EN57 to tylko w ten sposób, a nie jakieś cuda na kiju - 14WE. |
|
|
|
|
superfan
Pomógł: 2 razy
|
Wysłany: Sro 10 Cze, 2009 14:51
|
|
|
Panowie ten pociąg papieski jak go zwą to jest oznaczony numerem EN61-01rb. Widziany dziś tuż przed odjazdem ze stacji Malbork(10.00).
EN61-01rb.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9825 raz(y) 104,2 KB |
DSCN0589.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9825 raz(y) 92,85 KB |
|
_________________ airfoto.pl
lotnictwo.net.pl |
Ostatnio zmieniony przez superfan Sro 10 Cze, 2009 15:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MrKłosik
Mistrz Inwestycji
Pomógł: 3 razy
|
Wysłany: Sro 10 Cze, 2009 15:47
|
|
|
Widziałem go jak wjeżdżał na stacje kiedy szedłem do szkoły, ale aparatu nie miałem szkoda |
_________________
"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk
"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach |
Ostatnio zmieniony przez MrKłosik Sro 10 Cze, 2009 15:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 10 Cze, 2009 21:01
|
|
|
EN61-01 to jego nazwa - a,b i r to nazwy poszczególnych członów :) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|