Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Wagon osobowy 3 - osiowy serii Cy nr 13001
Autor Wiadomość
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sob 20 Cze, 2009 17:15   Wagon osobowy 3 - osiowy serii Cy nr 13001

Wytwórca - WUMAG Görlitz ( Zgorzelec )
Rok : 1908

Charakterystyka wagonu :
Prędkość dopuszczalna - 40 km/h.
Długość - 11 m.
Masa - 19,9 T.
Rozstaw osi - 7,5 m.
Konstrukcja pudła - drewniana, poszycie - blachy stalowe.
Podwozie - stalowe,nitowane.
Hamulec - powietrzny systemu Kkp.
Łożyska - ślizgowe.
Oświetlenia - elektryczne.
Ogrzewanie - parowe wysokoprężne.
Wnętrze - 6-cio przedziałowy z bocznymi wejściami.

Info - tabliczka informacyjna w skansenie w Kościerzynie.

Bok wagonu.jpg
Plik ściągnięto 12475 raz(y) 109,45 KB

Wagon z boku.jpg
Plik ściągnięto 12475 raz(y) 71,62 KB

Bok wagonu - zbliżenie.jpg
Plik ściągnięto 12475 raz(y) 64,83 KB

Wagon z tyłu.jpg
Plik ściągnięto 12475 raz(y) 104,24 KB

Obudowa hamulca..jpg
Plik ściągnięto 12475 raz(y) 59,36 KB

 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sob 20 Cze, 2009 17:18   

Wnętrze wagonu. Wagon niestety był zamknięty i zdjęcia robione były przez niezbyt czystą szybę.

Wnętrze wagonu.jpg
Plik ściągnięto 12469 raz(y) 43,91 KB

Wnętrze wagonu 2.jpg
Plik ściągnięto 12469 raz(y) 43,98 KB

 
 
Kumak56 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Sob 20 Cze, 2009 22:53   

Kösternitz napisał/a:
Wnętrze wagonu

Ciekawostka dla młodszych forumowiczów: konstrukcja wnętrza wagonu nie pozwalała skontrolować konduktorowi wszystkich pasażerów w całym wagonie.Zeby tego dokonać, musiał podczas jazdy przechodzić po długim stopniu do następnego przedziału ( dlatego jest tak dużo uchwytów wzdłóż pudła ). Taką czynność znam z autopsji. Apropos oświetlenia - pierwotnie było gazowe.
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Cze, 2009 00:06   

Należy też dodać że takie przechodzenie odbywało się przy stosunkowo malych prędkościach - więc nie było ryzyka zdmuchnięcia. Przy prędkości powyżej 80 niemożliwe byłoby otwieranie i zamykanie drzwi.
 
 
Milek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Cze, 2009 08:31   

lukazs napisał/a:
powyżej 80

Wąskotorówka mogła tyle osiągnąć ? Chyba, że z górki. Ponad 20 lat jeździłem i wątpie żeby max. prędkość doszła do 60.
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Cze, 2009 11:28   

W Polsce maks dla wąskotorówek to 40. Ale wagony tzw. boczniaki były stosowane również na normalnym torze.
 
 
Kumak56 


Pomógł: 4 razy
Wysłany: Nie 21 Cze, 2009 13:47   

Milek45 napisał/a:
Wąskotorówka mogła tyle osiągnąć ?

Przedstawiony tutaj wagon jest taborem normalnotorowym.
 
 
Kösternitz 
Mistrz


Pomógł: 1 raz
Wysłany: Nie 21 Cze, 2009 16:16   

Sam mam wątpliwości co do prędkości maksymalnej 40 km/h, podanej na opisie w skansenie.
Prawdopodobnie była to prędkość z jaką wagon mógł jeździć w ostatnim okresie eksploatacji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group