Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Bytów - tajemnica Alter Bahnhof
Autor Wiadomość
feyg 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sob 18 Lip, 2009 07:30   

Nowe nie za bardzo pasuje do tego zestawu (Kleinbahn), za to dorzuciłbym Chełmno (pierwotnie też był tam barak). Do Bytowa wedle fotografii pasowałbyi Łasin, gdyby nie to, że wyjazd ze stacji znajdował się w Łasinie z drugiej strony. Generalnie zauważyłem że magazyny ekspedycji towarowej w przypadku "ślepych" stacji znajdowały się za dworcem:


Łasin (zbiory własne)


Nowy Dwór Gdańśki
 
 
nowmir 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Nie 19 Lip, 2009 16:53   

feyg napisał/a:
Do Bytowa wedle fotografii pasowałbyi Łasin, gdyby nie to, że wyjazd ze stacji znajdował się w Łasinie z drugiej strony. Generalnie zauważyłem że magazyny ekspedycji towarowej w przypadku "ślepych" stacji znajdowały się za dworcem:

W Łasinie wyjazd znajdował się z tej samej strony co w Bytowie. Układ budynków: magazyn, dworzec, ustępy, budynek mieszkalny.

Opis pierwszej stacji Bytów zamieszczony w Świecie Kolei 9/2003 jest niejasny. Wiadomo, że od toru głównego (szlakowego, zakończonego kozłem oporowym) odchodził po jednej stronie tor główny dodatkowy (do oblotu składu) a po drugiej dwa lub trzy obsługujące plac ładunkowy i magazyn. Podobno te ostatnie obiegały budynki stacyjne, co nie jest ani ani funkcjonalne ani bezpieczne. Ponadto autor miesza strony świata. Gdyby brać ten opis dosłownie to ładownia i tory dodatkowe, by musiały znajdować się od strony rzeki i jakimś cudem obiegać budynki znajdujące się od strony miasta.

Podobnie jak Feyg stawiam na układ a'la Łasin, tylko bez parowozowni i wieży wodnej.

Łasin 1931.jpg
Żrodło: Reprodukcja ze Świata Kolei 2/2004. Oryginał: sygn.1081.2 Eisenbahndirection Danzig 1846-1944 w Archiwum Państwowym w Gdańsku, oddział w Gdyni.
Plik ściągnięto 7028 raz(y) 104,36 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group