 |
Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...
|
Ogłoszenie |
Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies" |
Modernizacja linii kolejowej E-65 - LCS Malbork |
Autor |
Wiadomość |
StormChaser
Administrator Łowca...


Pomógł: 25 razy
|
Wysłany: Czw 28 Cze, 2007 09:28 Modernizacja linii kolejowej E-65 - LCS Malbork
|
|
|
http://malbork.naszemiast...nia/743901.html
Cytat: | Szybkie pociągi nie pojadą na EURO 2012. Modernizacja linii kolejowej nie dla Malborka?Nie będzie modernizacji linii kolejowej Gdynia - Warszawa na odcinku z Malborka do Iławy. Powód? Jedna z firm na tyle skutecznie oprotestowała przetarg, że PKP mogą nie zdążyć z realizacją inwestycji do roku 2012. Poszło o 17 milionów euro - tyle warta jest dokumentacja techniczna odcinka.
Przypomnijmy - modernizacja całej linii E-65 Gdynia - Warszawa, jest priorytetowym zadaniem dla PKP Polskich Linii Kolejowych, ale także dla całego Pomorza. Inwestycja będzie kosztować ponad miliard euro. W jej wyniku pociągi zamiast 120 km/h, mają jeździć 200 km/h. Pod warunkiem, że przewoźnicy kupią odpowiedni tabor. Podróż z Gdyni do Warszawy zamiast ponad 4 godzin zajmie 2 i pół godziny. Linia miała być gotowa na EURO 2012, ale... możemy nie zdążyć z modernizacją - przyznają kolejarze. Poszło o przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej.
- Cała linia jest podzielona na osiem centrów sterowania - wyjaśnia Danuta Kumińska, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe w Gdańsku. - Prace w poszczególnych centrach są w różnej fazie. Czasem wybieramy już wykonawców robót, a w niektórych miejscach, jak w Malborku dopiero opracowujemy dokumentację.
Na opracowanie tej dokumentacji zarząd Polskich Linii Kolejowych ogłosił przetarg, do którego stanęło dziewięciu oferentów. Jeden z nich - firma Kolprojekt zaskarżyła wyniki przetargu w Urzędzie Zamówień Publicznych. Prezes firmy Andrzej Dzięgielewski przyznał w skardze, że oprotestował przetarg mimo, że nie zaoferował najniższej ceny.Miał zastrzeżeniamn do warunków przetargu.
- Protesty przetargowe są naszą zmorą - przyznaje Kumińska - Takie są przepisy. Teraz musimy poczekać na decyzję UZP. Szkoda, że przy okazji poczekać musi odcinek Iława - Malbork.
Jesteśmy zdeterminowani, aby z modernizacją linii zdążyć na EURO 2012. Szkoda by było nie wykorzystać takiej okazji, zwłaszcza że Unia Europejska finansuje prawie 85 procent kosztów remontów.
Decyzja Urzędu Zamówień Publicznych zapadnie w ciągu kilku tygodni. Wówczas będzie wiadomo, czy odcinek Malbork - Iława zostanie zmodernizowany do 2012 roku. |
Ehh te zamówienia publiczne, albo wały przechdzą tak, czy tak, albo bzdurne protesty wydłużające procedurę w nieskończoność. Chociaż przetarg wygrało zdaje się konsorcjum STRABAG - oni już się popisali w Malborku remontem Sikorskiego. |
_________________ "Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”
 |
|
|
|
 |
Mr.Kłosik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2008 01:10
|
|
|
http://www.pkp.com.pl/node/1366
Cytat: | INFORMACJA PRASOWA PKP PLK S.A. - podpisanie umowy na opracowanie dokumentacji dla obszarów LCS Iława i LCS Malbork
22 stycznia 2007 r. o godz. 12.00 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie przy ul. Targowej 74 zostanie podpisana umowa na opracowanie dokumentacji projektowej i przetargowej dla obszarów LCS (Lokalne Centrum Sterowania) Iława i LCS Malbork w ramach projektu “Modernizacja linii kolejowej E65, odcinek Warszawa - Gdynia, etap I” (nr projektu FS 2004/PL/16/C/PT/006-03).
Wykonawcą prac będzie konsorcjum firm w składzie: - Halcrow Group Limited (W. Brytania, lider), - Scott Wilson Ltd. Sp z o.o. Oddział w Polsce (Warszawa), - Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego (Gdańsk).
Wartość prac objętych umową wynosi 11 199 000 euro (wartość umowy netto), w tym udział Funduszu Spójności 9 519 150 euro (85%).
Termin wykonania przedmiotu umowy wynosi 20 miesięcy od dnia podpisania kontraktu. Głównym celem umowy, jest przygotowanie dokumentacji projektowej oraz dokumentacji przetargowej w zakresie pozwalającym wykonać roboty budowlane związane z modernizacją linii E 65 na obszarze lokalnego centrum sterowania (LCS) z siedzibą w Iławie i na obszarze lokalnego centrum sterowania z siedzibą w Malborku, tj. na odcinku linii kolejowej nr 009 Warszawa - Gdańsk od km 184,800 do km 287,700. |
|
|
|
|
 |
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2008 10:42
|
|
|
Mr.Kłosik napisał/a: | Wartość prac objętych umową wynosi 11 199 000 euro (wartość umowy netto), w tym udział Funduszu Spójności 9 519 150 euro (85%). |
A jednak można wykorzystać fundusz spójności w 85%
http://www.marienburg.pl/viewtopic.php?t=2251 widać ktoś sie nie postarał, bo ważniejsze są lotniska, miejsca w spółkach, lobbing, obwodnice.... hotele itd itp, a ludzie czystej wody i kanalizacji nie mają |
|
|
|
 |
Kuglow

Pomógł: 3 razy
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2008 12:17
|
|
|
Tydzień temu jechałem modernizowaną linią z Koluszek do Warszawy centralnej pośpiesznym który wyglądał prawie jak TGV.Wszystko skomputeryzowane,a po torach poruszał się tak jakby jechał na poduszce powietrznej.Byłem w szoku.Ciekawe czy my się tego doczekamy |
|
|
|
 |
StormChaser
Administrator Łowca...


Pomógł: 25 razy
|
Wysłany: Pon 19 Sty, 2009 15:39
|
|
|
http://www.plk-sa.pl/wyda...icle/548/1.html
Cytat: | Podpisanie kolejnej umowy w ramach modernizacji linii kolejowej E 65 Warszawa-Gdynia
9 stycznia 2009 r. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisano umowę nr FS 2005/PL/16/C/PT/001-4a Modernizacja linii kolejowej E 65 Warszawa -Gdynia na odcinku od km 287,700 (na szlaku Szymankowo - Lisewo) do km 315,700 (na szlaku Pszczółki - Pruszcz Gdański) objętym obszarem Lokalnego Centrum Sterowania w Tczewie, w ramach projektu FS 2005/PL/16/C/PT/001 "Modernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Warszawa - Gdynia, etap II"
Wykonawcą umowy jest konsorcjum w składzie ,,PKP Energetyka" sp. z o.o. . -Pełnomocnik (Lider) Konsorcjum, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury spółka z o.o. . - Partner, FEROCO S.A. - Partner, Bombardier Transportation (ZWUS) Polska spółka z o.o. - Partner, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe spółka z o.o - Partner, Torpol spółka z o.o. - Partner.
Wartość umowy wynosi 250 222 903,40 euro netto (305 271 942,15 euro brutto).
Źródła Finansowania:
Fundusz Spójności: 84 %
budżet państwa: 16 %
Zakończenie umowy jest planowane na 15 grudnia 2010 roku. |
|
_________________ "Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”
 |
|
|
|
 |
n0000ne
|
Wysłany: Pon 19 Sty, 2009 17:32
|
|
|
Cytat: |
Rusza remont na kolei: 1 miliard zł za 28 km
9 stycznia 2009
Miliard złotych będzie kosztować przebudowa 28-kilometrowego odcinka trasy kolejowej na wysokości Tczewa. To kolejny etap modernizacji linii Gdynia-Warszawa. Do Euro 2012 trasę do stolicy mamy pokonywać w trzy godziny.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała w piątek umowę na modernizację odcinka z Szymankowa do Pruszcza, który jest częścią trasy kolejowej E 65 z Gdyni do Warszawy. Wykonawcą prac jest z konsorcjum, którego liderem jest spółka PKP Energetyka. Remont potrwa do grudnia 2010 roku.
Na modernizowanym odcinku od Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego wymieniona zostanie cała nawierzchnia torów i wszystko, co znajduje się pod nimi - np. odwodnienie, warstwa tłuczni. Zmodernizowane zostaną perony i stacje, m.in. w Tczewie i Pszczółkach oraz przejścia na perony dla podróżnych. Wymienione zostaną także urządzenia sterowania ruchem. Kontrakt przewiduje również modernizację tczewskiego mostu na Wiśle.
- Prace będą się odbywać przy trwającym ruchu, należy się więc spodziewać zmian w rozkładzie jazdy pociągów oraz opóźnień. Miejscami, i to nie tylko na moście przez Wisłę, ruch będzie się odbywał wahadłowo - zapowiada Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.
- Dokładny harmonogram dopiero ustalimy, ale niektóre prace już trwają. Tworzymy zaplecze, przywozimy materiały, mamy pełną dokumentację - wyjaśnia Leszek Borek, koordynator projektu z ramienia PKP Energetyka - Z częścią prac ziemnych musimy jednak poczekać na poprawę pogody. Liczymy, że ruszymy pod koniec lutego.
Patrząc na remonty na trasie z Gdyni do Warszawy może dziwić kolejność, w jakiej są prowadzone. Brakuje ciągłości, przebudowywane są fragmenty w różnych rejonach kraju. Zaczęto od odcinka z Nasielska do stolicy, później rozpoczęto modernizację stacji Gdynia. Teraz rusza remont na wysokości Tczewa.
- Modernizowane odcinki wybierane są nieprzypadkowo. Zaczęliśmy od tych najbardziej wyeksploatowanych, gdzie prędkość pociągu spadała nawet do 40 km na godzinę - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki. - Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.
Mapa z terminami modernizacji całej trasy Gdynia - Warszawa.
Źródło1
Źródło2
|
|
|
|
|
 |
Mr.Kłosik [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Sty, 2009 18:58
|
|
|
n0000ne napisał/a: | Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.
|
To kolor żółty - tory w obrębie miasta też mają kolor żółty czyli my też mamy tory w najlepszym stanie
Jak mamy tory w najlepszym stanie to kiedy był ostatni remont torów
To jest dziwne, że tory pomiędzy Malborkiem będą wymienione szybciej a w obrębie miasta później |
Ostatnio zmieniony przez Mr.Kłosik Pon 19 Sty, 2009 19:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
StormChaser
Administrator Łowca...


Pomógł: 25 razy
|
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009 08:21
|
|
|
Cytat: | To jest dziwne, że tory pomiędzy Malborkiem będą wymienione szybciej a w obrębie miasta później | Co dziwnego w tym, ze tory na stacji są lepiej konserwowane niż w szczerym polu? |
_________________ "Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”
 |
|
|
|
 |
lukazs [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009 17:37
|
|
|
Mr.Kłosik napisał/a: | n0000ne napisał/a: | Jako ostatni zmodernizowany zostanie odcinek w Iławie, który jest w najlepszym stanie.
|
To kolor żółty - tory w obrębie miasta też mają kolor żółty czyli my też mamy tory w najlepszym stanie
Jak mamy tory w najlepszym stanie to kiedy był ostatni remont torów
To jest dziwne, że tory pomiędzy Malborkiem będą wymienione szybciej a w obrębie miasta później |
Gdybyś miał nieco pojęcia, to wiedziałbyś że modernizacja stacji nie jest tak prosta jak modernizacja linii. Jeśli dla Ciebie to tylko wymiana torów - to gratuluję wiedzy. Chyba nawet ludzie niezwiązani z koleją potrafią dojść do tego, że "torami coś musi sterować", a oprócz tego wymagane jest odpowiednie zaplecze. Akurat sytuacja ruchowa w Malborku nie jest najgorsza, za to przebudowa spowoduje ogromne zamieszanie - gdyby robiono to jednocześnie z sąsiednimi wielkimi węzłami - Tczewem i Iławą, to mogłoby całkowicie sparaliżować rozkłady jazdy. |
|
|
|
 |
Mr.Kłosik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009 17:49
|
|
|
lukazs napisał/a: | Gdybyś miał nieco pojęcia, to wiedziałbyś że modernizacja stacji nie jest tak prosta jak modernizacja linii. Jeśli dla Ciebie to tylko wymiana torów - to gratuluję wiedzy. Chyba nawet ludzie niezwiązani z koleją potrafią dojść do tego, że "torami coś musi sterować", a oprócz tego wymagane jest odpowiednie zaplecze. Akurat sytuacja ruchowa w Malborku nie jest najgorsza, za to przebudowa spowoduje ogromne zamieszanie - gdyby robiono to jednocześnie z sąsiednimi wielkimi węzłami - Tczewem i Iławą, to mogłoby całkowicie sparaliżować rozkłady jazdy. |
Mam pojęcie
Trzeba wymienić tory, podkłady itp to wiesz nie muszę tłumaczyć
Wymiana starego systemu na nowy LCS to skomplikowana rzecz
Tu inna technologia i tu inna
PKP robi tak aby pasażerowi nic nie przeszkadzało w dodarciu do celu wybierając kolej jako środek transportu |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
 |