Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Tropy/Igły - stacja kolejowa
Autor Wiadomość
picia 
Malbork Bike Rider

Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 20:02   

Sprawdzałem, akurat ten obszar jest już zakodowany :-/
_________________

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 20:03   

A geoportal? A wodgik? A google maps?
 
 
Seidel 
Seidel


Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 14:03   

A ja miałem jeszcze okazję jeździć tym szlakiem... Eeeech,nostalgia.
_________________
Q.F.L.
 
 
Siostra Irena 
Administrator



Pomogła: 14 razy
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 17:57   

Seidel napisał/a:
A ja miałem jeszcze okazję jeździć tym szlakiem... Eeeech,nostalgia.

Zazdroszczę
_________________
Surge Polonia
 
 
duszy 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 21:30   

Nie ma czego bujało się Malbork-Małdyty i Małdyty--Malbork i tak ze cztery czy pięć razy ostatni pociąg chyba po 23 z Małdyt,a spać się chciało bo na całym szlaku obowiązywała prędkość 50 km/godz. :hahaha:
_________________

 
 
Seidel 
Seidel


Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 23:38   

duszy napisał/a:
Nie ma czego bujało się Malbork-Małdyty i Małdyty--Malbork i tak ze cztery czy pięć razy ostatni pociąg chyba po 23 z Małdyt,a spać się chciało bo na całym szlaku obowiązywała prędkość 50 km/godz. :hahaha:
Nie kolego. Nie pamiętam dokładnie kilometra,ale obowiązywała prędkość 30 km/h,a dopiero przed Myślicami(nie pamiętam kilometra,ale do sprawdzenia) aż do Małdyt - 80 km/h. Dokładny rozkład jazdy z ostatniego roku kursowania mogę zainteresowanym podać.
_________________
Q.F.L.
 
 
Kuglow 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 23:49   

Seidel napisał/a:
obowiązywała prędkość 30 km/h
To chyba już pod koniec istnienia tej trasy,bo doskonale pamiętam,że jezdziło się tam szybciej.Jako że wychowywałem się za dzieciaka praktycznie w Dzierzgoniu,to trasę tę od lat 70 pokonałem wielokrotnie.Pamiętam składy ciągnione przez lokomotywy parowe,a pózniej dwa wagony zawsze prowadził SM42.Eeech smutek mnie ogarnia,jak sobie to przypomnę :cry:
 
 
 
Seidel 
Seidel


Wysłany: Sro 23 Kwi, 2008 07:33   

Zgadza się.Te małe prędkości obowiązywały dopiero pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Pociąg planowo prowadziła SP-42,o ile pamięć mnie nie myli z nr.bocznym 193. Mogły tam jeździć tylko lokomotywy SP i SM,ze względu na ograniczony nacisk na oś.Oprócz tego,około 9 rano odchodził pociąg do obsługi betoniarni w Dzieżgoniu.
_________________
Q.F.L.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Kwi, 2008 10:19   

Kuglow napisał/a:
To chyba już pod koniec istnienia tej trasy
na pewno koniec od Dzierzgonia do Myślic przerobiono na ścieżkę rowerową
 
 
Seidel 
Seidel


Wysłany: Sro 23 Kwi, 2008 20:51   

Nie wiem,co powstanie w miejscu po tym szlaku,ale ścieżka rowerowa jest wg mnie super pomysłem. Wiem,że całość zerwanych torów była pocięta na 1,50 m kawałki i wywieziona do hut Kruppa. Było tego ładnych kilkadziesiąt wagonów. Wróciły szyny skąd przyjechały... :-> A wracając do wątku lokomotywy,która jeździła planowo na linii małdyckiej,to była jednak SP 42 - 168.
_________________
Q.F.L.
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2008 15:26   

Seidel napisał/a:
A wracając do wątku lokomotywy,która jeździła planowo na linii małdyckiej,to była jednak SP 42 - 168.

Ale na zdjęciach z 1999r.na World Rail Photo /w wyszukiwarkę trzeba 'Małdyty' wpisać/ w jest SP42-230 :?:
_________________
a kto pyta, ten wielbłądzik.
 
 
 
Seidel 
Seidel


Wysłany: Pią 25 Kwi, 2008 09:30   

vonplauen napisał/a:
Seidel napisał/a:
A wracając do wątku lokomotywy,która jeździła planowo na linii małdyckiej,to była jednak SP 42 - 168.

Ale na zdjęciach z 1999r.na World Rail Photo /w wyszukiwarkę trzeba 'Małdyty' wpisać/ w jest SP42-230 :?:
Wprawdzie na zdjęciach nie widać numeru,ale to jest całkiem możliwe.230,też jeździła przed modernizacją w Malborku. Napisałem,że planowo jeździła 168.Co nie znaczy,że tylko ona. Przecież stają lokomotywy na przeglądy,naprawy itd.A tak przy okazji - 230 była moją planową :-D
_________________
Q.F.L.
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2008 22:20   

napioo napisał/a:
na pewno koniec

Żal nie tyle przewozów pasażerskich,bo te już mocno nierentowne były /wg.informacji z GM z 1999r.PKP zwracało się 4 % kosztów poniesionych na obsługę linii/,ale ruchu towarowego,który pozwoliłby fizycznie utrzymać trasę.Zawsze można by ją wtedy zdrezynować.
Swoją drogą nie wiem kto do Małdyt o 3.18 jeździł.

A i jeszcze parę lat temu wydawało się,że jakieś tam minimalne szanse na reaktywacje są.
_________________
a kto pyta, ten wielbłądzik.
 
 
 
meickel 

Pomógł: 5 razy
Wysłany: Wto 29 Kwi, 2008 10:48   

Próbowałem parę dni temu odszukać wiadukt widoczny na wcześniejszych zdjęciach. Z przykrością stwierdziłem, że ktoś wziął się za pozyskiwanie kruszywa z torowiska. Jeżeli to jest przygotowanie do budowy ścieżki rowerowej, to raczej dziwne - po co usuwać to, co utwardza drogę. W każdym razie, ktoś dobrze na tym zarabia.
_________________
Ślady zaginionej cywilizacji: http://www.closeddoor.eu
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:11   

Rzeczywiście,kruszywo jest usuwane.
Jakimś ekspertem w tej dziedzinie nie jestem,ale zakładając,że ścieżka wyłożona będzie drobnym żużlem,to trzeba by go w jakiś ogromnych ilościach zwieźć żeby ten tłuczeń przykryć i całą konstrukcję ustabilizować.A tak wystarczy utwardzić,trochę surowca podsypać i ścieżka gotowa.
Poniżej zdjęcia z 2 kwietnia i z dzisiaj.

m-m.JPG
Plik ściągnięto 17459 raz(y) 81,79 KB

m-m1.JPG
Plik ściągnięto 17459 raz(y) 65,46 KB

m-m2.JPG
Plik ściągnięto 17459 raz(y) 84,53 KB

m-m3.JPG
Plik ściągnięto 17459 raz(y) 91,8 KB

_________________
a kto pyta, ten wielbłądzik.
 
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:21   

A co do samej idei;niektórzy uważają,że ścieżka na dawnej linii to dlań swego rodzaju profanacja.Moim zdaniem to jednak nie najgorszy pomysł,przynajmniej nie zostanie zaorana i ślad po przebiegu zostanie.Zawsze to jakaś 'pamiątka'
_________________
a kto pyta, ten wielbłądzik.
 
 
 
meickel 

Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:22   

W czarnym scenariuszu, władza usuwa kruszywo i sprzedaje na budowę autostrad, potem za pieniądze przyjmuje odpady przemysłowe typu żużel i nawozi je na ścieżkę. Dla podatników - podwójny zysk :evil:
_________________
Ślady zaginionej cywilizacji: http://www.closeddoor.eu
 
 
francula 
Mr Bimler


Pomógł: 11 razy
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 18:26   

Im dalej w las, już tak ciekawie nie wygląda, rozjeżdżone to wszystko przez jakiś ciężki sprzęt, w Łozie rozebrany wiadukt, zejście z nasypu wymaga nie lada umiejętności. Jak ktoś ma ochotę na rowerową jazdę ekstremalną, to polecam. :-)

DSC05525.JPG
Plik ściągnięto 17440 raz(y) 72,76 KB

DSC05547.JPG
Plik ściągnięto 17440 raz(y) 60,23 KB

DSC05520.JPG
Plik ściągnięto 17440 raz(y) 71,7 KB

 
 
Butu 

Wysłany: Wto 06 Maj, 2008 00:46   

Ten wiadukt utrzymuje się tak od dobrego półtora roku. Szkoda, że te kruszywo zostało po ciągane bo bardzo fajnie się po tym szło a co dopiero by się jechało rowerem. Od kogoś zasłyszałem plotkę, że ma tam powstać droga. Ogólnie to polecam tą trasę na spacerki od Malborka do Trop spokojnym marszem idzie się 3 godzinki i najlepiej iść za dnia bo w nocy to zero atrakcji jest.
Pozdrawiam
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Maj, 2008 01:06   

w okolicach Słupska jest ścieżka rowerowa o nazwie Szlakiem zerwanych torów i jak nazwa wskazuje przebiega w miejscu gdzie kiedyś były tory nie ma żużlu, asfaltu tylko ubita ziemia
 
 
Anrep 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 08 Maj, 2008 22:14   

Przejeżdżałem swego czasu koło słynnej trasy kolejowej do Krokowej (powiat pucki), rozebranej przez tamtejszych bonzów, o ile dobrze pamiętam,rzekomo by wybudować ścieżkę rowerową. Zezłomowane tory załatały podobno rok wyborczy.
"Trasa" jaka powstała powstała nadaje się tylko chyba dla wywrotek :-/ :hahaha:
Coś takiego, jak jest obecnie na malborskim szlaku w stronę Małdyt.
Lubię rowery, ale boję sie, że nic z tego nie będzie.

PS Krokowa przechodzi w kilku wątkach na Forum KMK Olsztyn

http://www.ruciane-nida.o...p?mode=results, wpiszcie Krokowa.
_________________
Poszukuję informacji o dawnym powiecie Morąg
Ostatnio zmieniony przez Anrep Czw 08 Maj, 2008 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linka 
Mistrz
Bride of Francula


Pomogła: 8 razy
Wysłany: Czw 08 Maj, 2008 23:58   

Anrep napisał/a:
Coś takiego, jak jest obecnie na malborskim szlaku w stronę Małdyt.


Taaa, miejsce, jak marzenie, ale droga jest piekielna :roll:
_________________
.............................................
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Maj, 2008 17:10   

Ostatnia pozostałość tej trasy w rejonie stacji Tropy-Igły

tropy igły.jpg
Plik ściągnięto 7845 raz(y) 136,14 KB

 
 
meickel 

Pomógł: 5 razy
Wysłany: Pon 30 Cze, 2008 11:58   

Po drodze na Igły, we wsi Zielonki, warto zobaczyć wielki przepust w nasypie kolejowym, zaopatrzony w rzadko spotykane urządzenie - kładkę dla pieszych, przeprowadzoną po ścianie wschodniego przyczółka. Przetrwały niestety tylko żelazne podpory. Zdjęcie: http://www.dzebrowska.use...gruenfelde.html
_________________
Ślady zaginionej cywilizacji: http://www.closeddoor.eu
 
 
vidi50 

Pomógł: 1 raz
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012 20:46   

Kilka zdań i kilka fotek celem odświeżenia starego tematu...:)
Linię kolejową Malbork-Małdyty wybudowano pod koniec XIX wieku.Już w 1910 roku funkcjonowały małe stacje na tej linii,m.in. i Tropy Igły.Bogatsza infrastruktura,t.j. wyposażenie poszczególnych stacji w semafory,powstała w następnych latach... A więc po stu latach sprawnego funkcjonowania tej linii uznano ją jako nieekonomiczną i nieużyteczną.Główna przyczyna,to rozbicie kolei na wiele spółek i bieda.W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych ub.wieku zlikwidowano na tej linii ruch pociągów osobowych.Ok 2000 roku jeszcze kontrolowano jej stan . W 2008 roku dokonano likwidacji torowiska.
Oto kilka fotek od czasów kolei czynnej do czasu jej likwidacji, dotyczących Trop Igieł,głównie jej mostów...

poddw515_169a.jpg
stary i nowy most przed stacją Tropy Igły-foto internet~1996 rok.
Plik ściągnięto 7085 raz(y) 76,17 KB

PHTO0036a.JPG
nowszy most na drodze Tropy-Kalwa.pod mostem torowisko.foto A.Jenczelewski-2006 rok
Plik ściągnięto 7085 raz(y) 96,46 KB

0024.JPG
stary most i zlikwidowane torowisko-foto A.Jenczelewski- 2008r.
Plik ściągnięto 7085 raz(y) 92,71 KB

DSC_0077a.jpg
wiadukt na drodze Stary Targ-Tropy-foto autor-2009r/wiadukt już nie istnieje/
Plik ściągnięto 7085 raz(y) 92,75 KB

_________________

 
 
Linka 
Mistrz
Bride of Francula


Pomogła: 8 razy
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012 21:31   

Wszystko idzie w kosmos, a pieniądze? :idont: I żeby faktycznie chociaż te ścieżki porobiono... tak niszczy się potencjał turystyczny tych pięknych stron.
_________________
.............................................
 
 
harry 

Pomógł: 2 razy
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012 21:47   

20 września 2009 roku przejechałem rowerem trasę z Malborka do Dzierzgonia, po rozebranej linii kolejowej.
Super sprawa. Jednakże już wówczas na niektórych odcinkach trasa była zarośnięta bujną roślinnością zielną. Za kilka lat będą tam rosły drzewa.

_s0.zmniejszacz.pl_PICT0122_zmniejszacz-pl_268181.jpg
Plik ściągnięto 7034 raz(y) 99,41 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group