|
Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...
|
Ogłoszenie |
Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"
Chronimy Twoją prywatność Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO |
O kolejny pociąg mniej z Kwidzyna |
Autor |
Wiadomość |
konto_usunięte [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Sie, 2008 17:48
|
|
|
Magiczne słowo padło: rewitalizacja
Na złom i ścieżka rowerowa |
|
|
|
|
StormChaser
Administrator Łowca...
Pomógł: 25 razy
|
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 10:32
|
|
|
http://malbork.naszemiast...nia/943098.html
Cytat: | (...)
- Jest już prawie pewne, że 1 marca pociągi pasażerskie ponownie pojawią się na szlaku Kwidzyn - Grudziądz. Czy w najbliższym czasie planowane są jeszcze jakieś inne otwarcia linii?
- Na razie będziemy przyglądać się kosztom generowanym przez Przewozy Regionalne. Zanim nie doprowadzimy do zmian strukturalnych, chcemy przede wszystkim utrzymać istniejące linie i liczbę pociągów. Po wprowadzeniu oszczędności zaczniemy zastanawiać się nad nowymi relacjami. Szybko jednak nasuwa się myśl, by przywrócić kolejowe połączenie Kartuz z Trójmiastem. Pamiętajmy, że do Kartuz, podobnie jak do Bytowa, w tej chwili także miasta bez pociągów, ma w przyszłości dotrzeć Kolej Metropolitalna.
- W woj. pomorskim jest w tej chwili de facto czterech kolejowych przewoźników pasażerskich - SKM, Przewozy Regionalne, Intercity, a także prywatny przewoźnik Arriva, której pociągi dojeżdżają do Chojnic i Czerska. Szefowie Arrivy nie ukrywają, że mają chrapkę na odcinek Kwidzyn - Grudziądz i prawie na pewno przystąpią do przetargu. Pan też od dawna nie ukrywa, że poczynaniom Arrivy, która od roku prowadzi ruch na prawie wszystkich liniach niezelektryfikowanych w woj. kujawsko-pomorskim, przygląda się z dużym zainteresowaniem.
- Nie będę ukrywać, że mam nadzieję, że Arriva na dobre zagości w naszym województwie. Mówię tak nie po to, by wywołać niepokoje wśród związkowców w PKP. Po prostu pojawienie się konkurenta wymusi lepszą organizację pracy i lepszą jakość usług, zarówno w Przewozach Regionalnych, jak i w SKM. Taka konkurencja byłaby bardzo korzystna z punktu widzenia interesów pasażera. Arriva jest tańsza - pamiętajmy, że przetarg w woj. kujawsko-pomorskim wygrała, gdyż zaproponowała cenę o jedną trzecią niższą od PKP PR. A oszczędności to szansa na reaktywację zawieszonych linii.
(...) |
|
_________________ "Cmentarze można zburzyć, pamięci zniszczyć nie sposób”
|
|
|
|
|
MrKłosik
Mistrz Inwestycji
Pomógł: 3 razy
|
Wysłany: Pią 27 Cze, 2014 01:36
|
|
|
Od początku lipca 2015 r. na trasie do Kwidzyna a nawet do Grudziądza będą jeździć najpierw 2 a od sierpnia 2015 r. łącznie 4 Spalinowe Zestawy Trakcyjne tj. Szynobusy
Zdjęcia z portalu Trójmiasto.pl
Co do kolorystyki pudła szynobusu to nowe malowanie województwa pomorskiego :) |
_________________
"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk
"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach |
|
|
|
|
MrKłosik
Mistrz Inwestycji
Pomógł: 3 razy
|
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016 17:25
|
|
|
http://www.rynek-kolejowy...skim-77690.html
Cytat: | PKP PLK rozpisały przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork”. Prace mają być wykonane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
PLK wyłoni wykonawcę inwestycji, który będzie pracował w formule „projektuj i buduj”. W ramach inwestycji zawarto także pełnienie nadzoru autorskiego na czas trwania i odbioru robót budowlanych. Modernizacja obejmie odcinek od granicy województwa pomorskiego i kujawsko–pomorskiego w km 76, 400 do km 133,026 w województwie pomorskim. W tej chwili lekkie pojazdy pasażerskie poruszają się tu z prędkością od 60 do 80 km/h z miejscowymi ograniczeniami. Po remoncie, na większej części odcinka Gardeja – Malbork prędkość zostanie podniesiona do 100, na części także 120 km/h.
Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, (projekt budowlany wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskanie pozwolenia na budowę i innych niezbędnych decyzji administracyjnych), opracowanie projektu wykonawczego, opracowanie dokumentacji powykonawczej, przeprowadzeniu procesu oceny zgodności podsystemów i przekazaniu odpowiednich deklaracji i certyfikatów WE dla podsystemów. Roboty na infrastrukturze obejmą nawierzchnię i podtorze, urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzenia i systemy telekomunikacyjne, urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV, obiekty inżynieryjne, perony i obiekty kubaturowe oraz przejścia i przejazdy. Szacowany koszt inwestycji to prawie 270 mln zł, z czego unijne dofinansowanie ma wynieść 212 mln zł.
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia, jednak wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia. Oferty można składać do 13 września. Po wykonaniu prac (na które wykonawca będzie miał 36 miesięcy od momentu podpisania umowy) ich wykonawca ma doprowadzić do uzyskanie oceny zgodności każdego podsystemu objętego zakresem zamówienia na każdym etapie z TSI Infrastruktura. |
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=noticeDetails¬iceIdentity=7990&expired=0 |
_________________
"Nie to, co już wiemy, lecz to, co chcemy wiedzieć - świadczy o naszej mądrości." - Władysław Grzeszczyk
"Co ludzi najchętniej nazywają głupotą? Mądrość, której nie rozumieją." - Marie von Ebner-Eschenbach |
|
|
|
|
Bartosz
Administrator
Pomógł: 27 razy
|
Wysłany: Pią 29 Sty, 2021 16:31
|
|
|
Cisza w temacie przez te kilka lat jak odbywa się modernizacja, więc możne zacznę (fakt że końcówka, ale lepiej teraz niż w ogóle).
Dzisiejszy artykuł na portalu Rynek Kolejowy
https://www.rynek-kolejow...ato-100702.html
Cytat: | Nie będzie otwarcia linii Malbork – Kwidzyn w marcu. Czekamy na lato
PKP Polskie Linie Kolejowe po raz kolejny skorygowały swoje plany dotyczące otwarcia linii kolejowej 207 na Pomorzu. Regionalna linia jest remontowana rekordowo długo.
...
[Sprostowanie] Otwarcie linii dla ruchu miało pierwotnie nastąpić w grudniu 2018 roku, a koniec wszystkich prac w październiku 2019 roku. Oznacza to, że opóźnienie otwarcia linii wynosi opóźni się o co najmniej 30 miesięcy dla odcinka Malbork-Kwidzyn i 36 miesięcy dla reszty linii. |
|
_________________ www.sklejmy.com
Zapraszam na mojego photobloga:
www.flickr.com/photos/bartoszmalbork/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|