Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Stalag XXB - który cmentarz?
Autor Wiadomość
PanHavranek 

Wysłany: Sob 03 Maj, 2008 18:05   

Przecież twierdzicie z kolekcjonerem ,że mówi prawde ,całą prawdę i tylko prawdę . To jak w końcu jest ? :mrgreen:

Kolekcjoner oszukańcu ;-)
Najniższy numer jest na wykazie:
"..Dla podobozu Stolzenberg mam tylko jeden dokument - jest to miesięczny raport o ruchu jeńców z 02 grudnia 1942 roku. Jak z niego wynika w dniu 01 grudnia było w obozie 440 jeńców, 01 lisopada było ich o siedmiu więcej. W ciągu listopada ze składu osobowego zostali skreśleni: Barron nr obozowy 16241, Warwick nr 4889, Allen 6113, Bosworth 16634, Bryant 12449, Billingsleg 10169 oraz Foot 12368. Raport podpisał Rollmeier, Unteroffizer. Co się z nimi stało nie wiadomo. Czy zostali odesłani do Malborka, czy zmarli, czy pojechali do innych obozów pracy? - tak na marginesie - jeńcy pracowali przy budowie osiedla bloków na Chełmie..."
Ostatnio zmieniony przez PanHavranek Sob 03 Maj, 2008 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Maj, 2008 18:15   

PanHavranek napisał/a:
Przecież twierdzicie z kolekcjonerem ,że mówi prawde ,całą prawdę i tylko prawdę . To jak w końcu jest ?


Nic takiego nie stwierdziliśmy na forum, cytując:

kolekcjoner, Azaziz napisał/a:
PanHavranek - Jedliński mówi prawdę ,całą prawdę i tylko prawdę.
odp: Mocno bym z tym dyskutował
 
 
PanHavranek 

Wysłany: Sob 03 Maj, 2008 18:25   

:mrgreen: Czyli moje stanowisko w sprawie Jedlińskiego = Waszemu :ok:

Zwróćcie uwagę ,szczególnie Kolekcjoner jako ekspert od spraw pocztowych
na rzecz następującą w dziale StalagXXB korespondencja w adresach jest StalagXXB /...
(łamane przez jakiś numer) wiemy co to może znaczyć ?
 
 
PanHavranek 

Wysłany: Sob 03 Maj, 2008 18:51   

:oops: :oops: :oops: doczytałem to ->numer komanda :oops:
Ostatnio zmieniony przez PanHavranek Sob 03 Maj, 2008 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kolekcjoner 
Mistrz


Pomógł: 57 razy
Wysłany: Sob 03 Maj, 2008 19:00   

Panie Hawranek, jak zauważyłem to Ty napisałeś, że
PanHavranek napisał/a:
1. Jedliński mówi prawdę ,całą prawdę i tylko prawdę.

Ja z tą tezą w swoim stanowisku mocno polemizuję, zresztą nie tylko w w tej kwestii. Tak więc Twoje stwierdzenie
PanHavranek napisał/a:
... moje stanowisko w sprawie Jedlińskiego = Waszemu
można określić mianem klasycznego makiawelizmu. :hahaha: Nieładnie :evil:
A przechodząc do Twego pytania - te łamania w adresie pocztowym - nie bardzo wiem o co chodzi. Na listach do obozu w adresie istnieją jedynie adnotacje wykonywane czerwonym bądź niebieskim ołówkiem informujące o komandzie roboczym czyli o miejscu pobytu jeńca. Nic innego. Tylko w wyjątkowych wypadkach nadawca podawał Kommando. Natomiast w wydrukowanych formularzach z adresami żadnych łamań nie było.
_________________
Witam Malborżanki i Malborżan!
Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner Sob 03 Maj, 2008 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PanHavranek 

Wysłany: Sob 03 Maj, 2008 19:12   

Kolekcjoner jak cofniesz się do mojego postu i przeczytasz dokładnie -> to były wypunktowane błedy w
w założeniach. :-P

Wracając do sprawy cmentarza
Mając na uwadze jak drażliwy był dla Rosjan temat jeńców wojennych myślicie ,że możliwe jest
celowe zniszczenie (swoiste zutylizowanie) cmentarza jeńców radzieckich przez wojska Armii Czerwonej ?
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Maj, 2008 19:27   

Jedliński wykonał nieocenioną pracę pisząc swoje książki, zbiór faktów i informacji tam zamieszczonych jest świetnym początkiem do analiz w danym temacie, tak to musimy traktować :ok:

PanHavranek napisał/a:
cmentarza jeńców radzieckich


Wątpię by Ci więźniowie mieli swój cmentarz, nie wspominając o imiennym oznaczeniu grobów tej nacji
 
 
PanHavranek 

Wysłany: Sob 03 Maj, 2008 19:36   

Cmentarz mógł być "ogólnojeniecki" ktoś mógł powiedzieć zwycięzcom ,że tam leżą jeńcy radzieccy
wysłano ze dwa czołgi lub inny ciężki sprzet na zwiad i po cmentarzu nie zostało śladu. :-?
To tylko hipoteza oczywiście.
 
 
Aida 
Homeisterynn


Pomogła: 7 razy
Wysłany: Sob 03 Maj, 2008 20:15   

PanHavranek napisał/a:
dwa czołgi lub inny ciężki sprzet na zwiad i po cmentarzu nie zostało śladu.
Możliwe ale szukać i tak trzeba.
_________________
z wiatrem ale pod prąd!
Ludzka praca naprawia skutki ludzkich błędów.
 
 
 
Aida 
Homeisterynn


Pomogła: 7 razy
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008 22:37   

Pytałam ojca on jest spec od II W.Św.
Mówi, że więźniów zmarłych w stalagach, również na Pomorzu, i przypuszcza, że w Malborku, najczęściej wywożono partiami do najbliższych krematoriów (Tata podejrzewa, że tutaj powinien być to Stutthof). Cmentarze mówi bywały ale bardzo rzadko i chowano tam tylko część więźniów.
To tyle z historii ogólnej hipotetyzując.
_________________
z wiatrem ale pod prąd!
Ludzka praca naprawia skutki ludzkich błędów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group