Marienburg.pl Strona Główna Marienburg.pl
Nasze Miasto, Nasza Pasja...

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce dotyczącej "cookies"

Chronimy Twoją prywatność
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w temacie o RODO


Poprzedni temat «» Następny temat
Tropy/Igły - stacja kolejowa
Autor Wiadomość
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Sie, 2007 20:18   Tropy/Igły - stacja kolejowa

Ciekawostką wielką jest wieś Igły, obecnie mieszka tam jedna rodzina, wieś wymarła, z ruinami, w 1910 miała 76 mieszkańców, przed wojną ok 100 i przystanek kolejowy

rozklad jazdy 1944 fragment.jpg
Plik ściągnięto 24567 raz(y) 42,49 KB

Ostatnio zmieniony przez Hagedorn Sro 01 Lip, 2009 16:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Sie, 2007 21:29   

http://www.kalwa.neostrad...alwa/kalwa.html

Cytat:
W 1615 r. wnieśli Kalwianie skargę do lustratorów królewskich, iż właściciel sąsiedniego majątku Igły – Pan Baliński, zagarnął im kilka włók i włączył do swojego folwarku.


igly.jpg
Plik ściągnięto 24553 raz(y) 51,64 KB

 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 23 Sie, 2007 21:43   Re: Igły - wieś widmo

Azaziz napisał/a:
(...)przed wojną ok 100 i przystanek kolejowy

Przystanek kolejowy Tropy-Igły istniał do czasu 'zawieszenia' połączenia Malbork-Małdyty 1.10.1999r.
 
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Sie, 2007 10:19   

kilka fotek z netu STACJA
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2007 14:36   

Oto rezultat wycieczki w rejon stacji kolejowej Tropy - Igły

Oznaczenia na mapce:

1 - obecnie dwa wiadukty kolejowe
2 - dworzec kolejowy Tropy - Igły
3 - budynek przy drodze do Igieł
4 - wiadukt z drogą dojazdową do Igieł

Niestety deszcz nawalny z piątku utrudnił eksploracje terenu, dużo zastoisk wodnych na polach, więc wystąpi potrzeba powrotu w to miejsce :->

tropy igły budynek 06.jpg
Budynek przy dawnym przejeździe kolejowym do Igieł
Plik ściągnięto 24479 raz(y) 52,04 KB

mapa tropy igly.jpg
Plik ściągnięto 24479 raz(y) 98,68 KB

tropy igły most 01.jpg
Obecny most i poprzedni, na mapce widoczny tylko stary
Plik ściągnięto 24479 raz(y) 44,21 KB

tropy igły dworzec 02.jpg
Dworzec kolejowy
Plik ściągnięto 24479 raz(y) 46,29 KB

tropy igły dworzec 07.jpg
Dworzec kolejowy
Plik ściągnięto 24479 raz(y) 34,43 KB

tropy igły dworzec 08.jpg
Dworzec kolejowy
Plik ściągnięto 24479 raz(y) 71 KB

tropy igły napis 09.jpg
Pozostałości napisu na budynku: Tropy Igły
Plik ściągnięto 24479 raz(y) 57,2 KB

tropy igły pozostalosc 03.jpg
Resztki elementów trasy kolejowej
Plik ściągnięto 24479 raz(y) 80,96 KB

tropy igły droga do igieł 05.jpg
Droga do wsi Igły
Plik ściągnięto 24479 raz(y) 63,09 KB

tropy igły most do igieł 04.jpg
Most
Plik ściągnięto 24479 raz(y) 44,67 KB

Ostatnio zmieniony przez konto_usunięte Sob 25 Sie, 2007 14:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Sie, 2007 17:16   

inne ujęcie starego wiaduktu
z POSTU
 
 
picia 
Malbork Bike Rider

Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 15:43   

A mógłby ktos z łaski swojej dac współczesną mapkę dojazdu do tej wsi? Bo niezbyt orientuję się w starych mapach( nazewnictwo)
_________________

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 16:23   

picia napisał/a:
A mógłby ktos z łaski swojej dac współczesną mapkę dojazdu do tej wsi?


Tropy Sztumskie poszukaj sobie
 
 
picia 
Malbork Bike Rider

Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 18:59   

Dzięki jakoś sobie poradze :lol:
_________________

Ostatnio zmieniony przez picia Sro 24 Paź, 2007 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 19:01   

Google Earth - wysil się
 
 
picia 
Malbork Bike Rider

Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 19:02   

Sprawdzałem, akurat ten obszar jest już zakodowany :-/
_________________

 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2007 19:03   

A geoportal? A wodgik? A google maps?
 
 
Seidel 
Seidel


Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 13:03   

A ja miałem jeszcze okazję jeździć tym szlakiem... Eeeech,nostalgia.
_________________
Q.F.L.
 
 
Siostra Irena 
Administrator



Pomogła: 14 razy
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 16:57   

Seidel napisał/a:
A ja miałem jeszcze okazję jeździć tym szlakiem... Eeeech,nostalgia.

Zazdroszczę
_________________
Surge Polonia
 
 
duszy 


Pomógł: 2 razy
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 20:30   

Nie ma czego bujało się Malbork-Małdyty i Małdyty--Malbork i tak ze cztery czy pięć razy ostatni pociąg chyba po 23 z Małdyt,a spać się chciało bo na całym szlaku obowiązywała prędkość 50 km/godz. :hahaha:
_________________

 
 
Seidel 
Seidel


Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 22:38   

duszy napisał/a:
Nie ma czego bujało się Malbork-Małdyty i Małdyty--Malbork i tak ze cztery czy pięć razy ostatni pociąg chyba po 23 z Małdyt,a spać się chciało bo na całym szlaku obowiązywała prędkość 50 km/godz. :hahaha:
Nie kolego. Nie pamiętam dokładnie kilometra,ale obowiązywała prędkość 30 km/h,a dopiero przed Myślicami(nie pamiętam kilometra,ale do sprawdzenia) aż do Małdyt - 80 km/h. Dokładny rozkład jazdy z ostatniego roku kursowania mogę zainteresowanym podać.
_________________
Q.F.L.
 
 
Kuglow 


Pomógł: 3 razy
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008 22:49   

Seidel napisał/a:
obowiązywała prędkość 30 km/h
To chyba już pod koniec istnienia tej trasy,bo doskonale pamiętam,że jezdziło się tam szybciej.Jako że wychowywałem się za dzieciaka praktycznie w Dzierzgoniu,to trasę tę od lat 70 pokonałem wielokrotnie.Pamiętam składy ciągnione przez lokomotywy parowe,a pózniej dwa wagony zawsze prowadził SM42.Eeech smutek mnie ogarnia,jak sobie to przypomnę :cry:
 
 
 
Seidel 
Seidel


Wysłany: Sro 23 Kwi, 2008 06:33   

Zgadza się.Te małe prędkości obowiązywały dopiero pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Pociąg planowo prowadziła SP-42,o ile pamięć mnie nie myli z nr.bocznym 193. Mogły tam jeździć tylko lokomotywy SP i SM,ze względu na ograniczony nacisk na oś.Oprócz tego,około 9 rano odchodził pociąg do obsługi betoniarni w Dzieżgoniu.
_________________
Q.F.L.
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Kwi, 2008 09:19   

Kuglow napisał/a:
To chyba już pod koniec istnienia tej trasy
na pewno koniec od Dzierzgonia do Myślic przerobiono na ścieżkę rowerową
 
 
Seidel 
Seidel


Wysłany: Sro 23 Kwi, 2008 19:51   

Nie wiem,co powstanie w miejscu po tym szlaku,ale ścieżka rowerowa jest wg mnie super pomysłem. Wiem,że całość zerwanych torów była pocięta na 1,50 m kawałki i wywieziona do hut Kruppa. Było tego ładnych kilkadziesiąt wagonów. Wróciły szyny skąd przyjechały... :-> A wracając do wątku lokomotywy,która jeździła planowo na linii małdyckiej,to była jednak SP 42 - 168.
_________________
Q.F.L.
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2008 14:26   

Seidel napisał/a:
A wracając do wątku lokomotywy,która jeździła planowo na linii małdyckiej,to była jednak SP 42 - 168.

Ale na zdjęciach z 1999r.na World Rail Photo /w wyszukiwarkę trzeba 'Małdyty' wpisać/ w jest SP42-230 :?:
_________________
a kto pyta, ten wielbłądzik.
 
 
 
Seidel 
Seidel


Wysłany: Pią 25 Kwi, 2008 08:30   

vonplauen napisał/a:
Seidel napisał/a:
A wracając do wątku lokomotywy,która jeździła planowo na linii małdyckiej,to była jednak SP 42 - 168.

Ale na zdjęciach z 1999r.na World Rail Photo /w wyszukiwarkę trzeba 'Małdyty' wpisać/ w jest SP42-230 :?:
Wprawdzie na zdjęciach nie widać numeru,ale to jest całkiem możliwe.230,też jeździła przed modernizacją w Malborku. Napisałem,że planowo jeździła 168.Co nie znaczy,że tylko ona. Przecież stają lokomotywy na przeglądy,naprawy itd.A tak przy okazji - 230 była moją planową :-D
_________________
Q.F.L.
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2008 21:20   

napioo napisał/a:
na pewno koniec

Żal nie tyle przewozów pasażerskich,bo te już mocno nierentowne były /wg.informacji z GM z 1999r.PKP zwracało się 4 % kosztów poniesionych na obsługę linii/,ale ruchu towarowego,który pozwoliłby fizycznie utrzymać trasę.Zawsze można by ją wtedy zdrezynować.
Swoją drogą nie wiem kto do Małdyt o 3.18 jeździł.

A i jeszcze parę lat temu wydawało się,że jakieś tam minimalne szanse na reaktywacje są.
_________________
a kto pyta, ten wielbłądzik.
 
 
 
meickel 

Pomógł: 5 razy
Wysłany: Wto 29 Kwi, 2008 09:48   

Próbowałem parę dni temu odszukać wiadukt widoczny na wcześniejszych zdjęciach. Z przykrością stwierdziłem, że ktoś wziął się za pozyskiwanie kruszywa z torowiska. Jeżeli to jest przygotowanie do budowy ścieżki rowerowej, to raczej dziwne - po co usuwać to, co utwardza drogę. W każdym razie, ktoś dobrze na tym zarabia.
_________________
Ślady zaginionej cywilizacji: http://www.closeddoor.eu
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 17:11   

Rzeczywiście,kruszywo jest usuwane.
Jakimś ekspertem w tej dziedzinie nie jestem,ale zakładając,że ścieżka wyłożona będzie drobnym żużlem,to trzeba by go w jakiś ogromnych ilościach zwieźć żeby ten tłuczeń przykryć i całą konstrukcję ustabilizować.A tak wystarczy utwardzić,trochę surowca podsypać i ścieżka gotowa.
Poniżej zdjęcia z 2 kwietnia i z dzisiaj.

m-m.JPG
Plik ściągnięto 17322 raz(y) 81,79 KB

m-m1.JPG
Plik ściągnięto 17322 raz(y) 65,46 KB

m-m2.JPG
Plik ściągnięto 17322 raz(y) 84,53 KB

m-m3.JPG
Plik ściągnięto 17322 raz(y) 91,8 KB

_________________
a kto pyta, ten wielbłądzik.
 
 
 
vonplauen 


Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 17:21   

A co do samej idei;niektórzy uważają,że ścieżka na dawnej linii to dlań swego rodzaju profanacja.Moim zdaniem to jednak nie najgorszy pomysł,przynajmniej nie zostanie zaorana i ślad po przebiegu zostanie.Zawsze to jakaś 'pamiątka'
_________________
a kto pyta, ten wielbłądzik.
 
 
 
meickel 

Pomógł: 5 razy
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 17:22   

W czarnym scenariuszu, władza usuwa kruszywo i sprzedaje na budowę autostrad, potem za pieniądze przyjmuje odpady przemysłowe typu żużel i nawozi je na ścieżkę. Dla podatników - podwójny zysk :evil:
_________________
Ślady zaginionej cywilizacji: http://www.closeddoor.eu
 
 
francula 
Mr Bimler


Pomógł: 11 razy
Wysłany: Czw 01 Maj, 2008 17:26   

Im dalej w las, już tak ciekawie nie wygląda, rozjeżdżone to wszystko przez jakiś ciężki sprzęt, w Łozie rozebrany wiadukt, zejście z nasypu wymaga nie lada umiejętności. Jak ktoś ma ochotę na rowerową jazdę ekstremalną, to polecam. :-)

DSC05525.JPG
Plik ściągnięto 17303 raz(y) 72,76 KB

DSC05547.JPG
Plik ściągnięto 17303 raz(y) 60,23 KB

DSC05520.JPG
Plik ściągnięto 17303 raz(y) 71,7 KB

 
 
Butu 

Wysłany: Pon 05 Maj, 2008 23:46   

Ten wiadukt utrzymuje się tak od dobrego półtora roku. Szkoda, że te kruszywo zostało po ciągane bo bardzo fajnie się po tym szło a co dopiero by się jechało rowerem. Od kogoś zasłyszałem plotkę, że ma tam powstać droga. Ogólnie to polecam tą trasę na spacerki od Malborka do Trop spokojnym marszem idzie się 3 godzinki i najlepiej iść za dnia bo w nocy to zero atrakcji jest.
Pozdrawiam
 
 
konto_usunięte
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Maj, 2008 00:06   

w okolicach Słupska jest ścieżka rowerowa o nazwie Szlakiem zerwanych torów i jak nazwa wskazuje przebiega w miejscu gdzie kiedyś były tory nie ma żużlu, asfaltu tylko ubita ziemia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group